fredag 21 juni 2013

Midsommarkarpar.

Ska bara sticka genom med ett par karpar från dagens fiske, dem var inte stora, men naggande goda och Linnéasjöns framtid ser onekligen bra ut, det finns gott om fisk i alla storlekar.
Jag fiskade nere vid Grönvägen eller Bilbron, som en del kallar området och den första kom vid 8 - tiden i morse, var solen stack fram och värmde gott.
En stund senare eller ärligt talat nästan en timme senare, kom denna fram och den föll för samma bete, nämligen Enterprise Tackles mjuka zig baits, som liknar små uppsvällda doggy.
Både takes var snabba och det är nästan att dem krokade sig själva, så det gäller att ha bra linkontroll och kolla på betet hela tiden.
Mina små mäskdoggy var denna gång behandlade med rapsolja och lite mandel dipp från Brännis Brännström och det verkade dem gilla, men vilken fin doft, det vattnas för f-n i munnen på en, när aromen stiger en till huvudet från hinken.
That´s it! Två mindre fiskar, men alla har varit små en gång i tiden, jag ville bara ut en liten stund, innan alla festligheter börjar och ta en karp, samt testa den nya dippen, jag lyckades med allt, så en bra start på dagen kan man säga.

Regnet och åskan kom som en blixt från en klart himmel, fyndigt va? Jag hann inte helt hem, innan det vräkte ner, men jag torkar nog tills i morgon - Hoppas ni alla får en fin och bra midsommarkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.