onsdag 17 april 2019

Winner Logic Heavy Feeder Rod 12 Fot.

Vi var inne på lite kring Färnafiske igår och jag var inte inne på verken spön eller rullar för detta fiske. Det ändrar jag lite på genom att ge er en liten recension på ett väldigt fint Quivertipspö från www.karpfiskebutiken.se Ett superfint spö för endast 599 kronor.

Det spö jag här visar er är modellen Heavy som har en kastvikt upp till 120 gram och det finns en modell superheavy som klarar 160 gram också. Jag låter bilderna tala sitt eget språk och jag kan säga att du får ett långkastande spö som besitter en enorm styrka, något som kan behövas för att hålla en stor Färna borta från snags.
Winner Logic Heavy Feeder Rod 12 fot.
3 delar och transportlängden är 105 cm. 
1 - 3 oz, det räcker gott för dem flesta förhållanden.
Alla Quivertipparna är 67 cm långa, har 3 ringar + tip ring och visar nappen otroligt bra.
Quivertipparna i sitt case.
Bra skydd för dessa känsliga verktyg.
Quivertipparnas färger.
1 oz tippen är gul, 2 oz tippen är röd och ja, tro det eller ej men 3 oz tippen är grön! ;-)
Fästet för Quivertipparna.

2 oz tip in action.
Får nog be om ursäkt för den dåliga bilden!
Handtag med både EVA och fin kork.
Handtagets fulla längd är 52 cm, blir lite längre med olika rullar såklart.
Screw Down Rullfäste.
Bra och stabilt rullfäste av EVA-gummi, som ger värme i kallt väder.
Ändbutt av Aluminiun och gummi

Kastvikten.
Jag har kastat med bly på 150 gram utan några problem!
Kosmetika.

Spöholken.
Bra längd på holken, stark och inga flat spots.
4 trebenta ringar, resten är enbenta.
Spöt ringar är lagom stora och av typen SIC.


Ringningen.
Spöt har 12 ringar + tip ring, avsett vilken Quivertopp du använder.
Winner Logic Feeder 12 fot.
Mina tanker kring detta spö: Bra pris, fin finish, superstarkt och långkastande. Perfekt för både strömmande och stilla vatten. Stoppar stor fisk och tröttar ut dem snabbt.

Perfekt för dig som vill slakta Braxen, fiska Sutare mm med feeders och med sina tre toppar, så täcker detta spö det mesta inom fisket med både bly och feeders. Kolla upp det, det är riktigt bra och priset är ännu bättre. Skitfiske på er, nu ska jag själv iväg och fiska lite karp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.