Jag har aldrig använd dessa bälten med alla fickor mm, jag har faktiskt för att vara ärlig, aldrig skänkt dem äns en tanke. Men man ändra sig och jag tog hem ett Stalkerbälte från TF Gear och det ska vi belysa lite i dag. Det får bli ett litet kort inlägg, jag hinner inte med mera i dag. Jag ska till Slakteriet igen i dag och jag har numera erfarenheter, hur resten av dagen blir efter detta obehagliga ingrepp, som tyvärr måste göras.

TF Gear Force 8 Stalkerbelt kostar 249 kronor hos Piscari och det är ett bra pris med tanke på alla features, vattentätheten och materialet som är Condura och 600 denier nylon. Justerbar midjerem, bra vaddering överallt och dubbla dragkedjor på alla fickor. Det finns 4 fickor med dragkedjor, Här får du rum med allt du behöver och i det största facket, får du ner en större ask och peang samt en mindre kamera. Det finns även två meshpockets och här kan du bevara dina krokpaket, baitbands mm och i ytterfacket har du plats för en säck och en weighsling, det går ner.

Det stora facket innehåller även två fickor, var du kan ha saker som krokpaket, lekanden eller varför inte lite bly om du använder det i ditt fiske. Som du ser här, så är det stora facket stort nog för en flötestub eller PVA tub mm.

På ena sidan om bältet sitter det något, som jag först trodde var en smal mobiltelefonsficka, men så var det inte, utan det är sytt, så det är öppet i båda änderna och här har du din katapult och du låser fast den med kardborren över ramen på katapulten. På högre bildhalva ser du en meshpocket, dessa två sitter mellan två fickor och det är genomtänkt med tanke på att stalkingfiskaren inte går på rena fina stigar i skogen. Utan han eller hon kryper runt bland buskar och snår mm, med meshpockets placerade så här, så är dessa fickor skyddade mot grenar mm, under fiskarens smygande efter karpen.

Kraftiga och stabila bälteslås. Remmen är ställbar efter din figur och dem små vingerna som hamnar över ditt bäckenben är bra vadderade och du märkar knappt, att du har detta bälte på dig. Jag valde den gröna färgen, men detta stalkingbälte finns även i AP Camoflage till ett lite dyrare pris.

Detta bälte underlättar en hel del i fisket, man har allt runt midjan och vem vet inte hur frustrenande det är att stå med en slö krok, 3 karpar framför dig och krokarna ligger inne på land. Med detta bälte löser du det hela på 2 minuter och du har fortfarande fisken framför dig. Bilden är från igår, var jag tog en titt vid Rismåla göl, jag såg två karpar och dem var uppe och tog 3 Doggy och sen drog dem vidare. Detta är inget att hänga läpp över, under natten låg det 4 man och fiskade, alla blankade och en sitter kvar där fortfarande. Veckan som kommer blir kanske lite varmare och då kommer det igång ordentligt, det är bara tre dagar sedan isen lämnade gölen och med dagans kraftiga nordanvindar, så sker det ännu en Turn - Over av allt vatten och fisket är aldrig bra, förrän vattnet har stabiliserad sig och värmen börjar tränga genom ytan.
Til alla medlemmar i Nybro Fiskeklubb som läser detta: Det är röjardag på lördag! P -platsen 09.00 väl mött! Vi smyger in lite korv under dagen med Hermansson goda tillbehör också, bengt är där, jag är där och den röda mä....jo en liten regel bara Röjar man, så äter man/röjar man inte, äter man hemma! Bengt, ta med pengar för alla korvjävlar Lilleman har klämt i sig, annars får han städa.....let me see barnarbete ....hm..konstig, ska ring runt lite....
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.