söndag 17 mars 2013

Carp Shuffles.

Härom dagen låg det en lapp på köksbordet, var det klart och tydligt stod, att min dotter och min vårdare, hade åkt till Dårarnas paradis Gekås i Ullared. 

Jag var nervös hela dagen, men andades ut med stor lättnad, när jag under dagen fick veta att Ola - Conny och Morgan var lediga denna dag och jag är fortfarande lyckligt gift - man vet aldrig med dessa två Dån sjuanger!

Väl hemma med alla kassarna, så fick jag ett gång skopor, som man hade hittat och dessa ska vi titta på, priset var 19 kronor för den stora och 9 kronor för den lilla modellen och du hittar dem bland hästgrejerna in The paradise of Madness.
Svarta skopor med bra djup och riktigt bra grepp, perfekta för en massa ändamål, som jag kommer till lite senare.
Här ses djupet i dessa skopor och det rör sig om en stark plastskopa, som håller riktigt bra. Den lilla modellen är perfekt att blanda spodmix med, skicka ut lite pellets med nära land, mata Slynan, eller låna ut som bestick, om någon skulle ha glömt skeden hemma o s v.
I handtaget på dessa skopor, finns det en avtagbar plugg och det finns ett litet hål för skruven, som ska hålla ett eventuellt skaft på plats.
Den stora modellen är perfekt för mäskning från båt med lite av varje eller så monterar man ett skaft och använder den som åra till gummibåten.

Jag fundera starkt på att tejpa fast två stora skopor i händerna på en rödlätt herre från Nybro, sen ber man honom om att börja veva och direkt har man sin egen boatbitch.

Jag skulle vilja se samma kille med två skopor på ett 3 meters skaft, i en kajak och sen veva på för fullt, nu snackar vi om bra tider och OS - guld, stora pengar, fina sponsors intäkter och han kan lämna kassahelvetet på ÖB!
Det är inga dåliga storlekar på dessa skopor, som synes och jag gillar detta fynd från Gekås.
Den stora skopan klarar 200 cl och på insidan av skopan, finns det mått från 50 - 200 cl, bra, men inget jag behöver under mina användningsområden.
Samma sak i den lilla skopan, var måttet går från 10 - 50 centiliter.
Under tiden den lilla skopan inte är i bruk, så kan Staffe mascot ha den som sin egen personliga bedchair. Två bra skopor för inga pengar alls och de är starka och är bra hjälpmedel vid blandning av mäsk, partiklar mm och perfekta för mäskning nära land eller större mäskningar från båt.

Så glöm inte att be kärringen att ta hem några, nästa gång hon och damklubben, åker till Ullared för att spana in Ola - Conny och Morgan.

Be henne hålla upp dessa skopor framför kamrorna, så kan alla karpfiskare se dem direkt i burken hemma i soffan.
Vi köpte även en badboll till Slynan, som han kan ha på badplatsen i sommar, hoppas inte att lilla Gonzo tar sig en tugga i den innan, då blir Slynan ledsen i ögat och det vill vi inte höra på.

Jag skojar bara, detta är ingen boll! Vad Slynan ville ha, var lite nya rubberbeads till sina riggar och det fick han i en fin blau färg och jag tror att dessa är bra, då karpen inte har sett dessa tidigare, men vi får se. Obs! Huvudlinan ska genom den lilla vita pricken  på bållen, så funkar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.