lördag 9 mars 2013

Freeze over or Linnéa under cover?

Jag kunde i dag på morgonen, bittert konstatera två saker, det gick inte att fiska i vaken, som igår var öppen och jag kan även konstatera att Satan och Kung Bore lever i maskopi med varann.

Så det var bara att ringa tanten, så hon kunde få hem sin lite moluckna dansk till hemmets värme. Under tiden jag väntade på henne, stod Åke från jobbet och skrapade is på sin Volvo.

 - Fan, vad det sitter hårt sade han med isskrapan i handen och en sarkastisk blick i ögonen. I could have killled him! Det är dock fel årstid att åka in för strangulation!
Det var slut, innan det började och Åke berättade, att han hade minus 8,2 grader på sin ute termometer vid huset på Strandvägen och visst var det runt 4,5 minus, när jag lade mig igår, men detta, det trodde jag aldrig skulle hända!
Tur det inte var så långt att gå med dem få grejerna jag hade med mig, men vilken besvikelse det blev. Allt är dock inte skit i detta, grejerna står klara för bruk, så snart det öppnar sig tillräckligt för att kunna fiske.

Frågan är bara när det sker, det ska hålla sig kallt denna helg och troligen hela nästa vecka med, men jag får försöka att få ut lite beten under tiden, om det går, det kan bara hålla fisken kvar och kanske öka mina chanser.

Det hade onekligen varit roligt att fiska och ha en liten premiär, kanske hade man kunnat ha haft lite kurva i dem gamla handbyggda Sportexklingorna med Tony Fordhams signature, men det kommer snart!
Jag hade tänkt med att lägga ut gult ris med Mistrals Pure Pineappelflavours, det gick inte och riset återgick till frysen igen och likaså mina home rolled White Choclates, man får inse fakta ibland!
Min lilla ritning på mina pop - up riggar, den sparar jag på, likaså dem bilderna jag skulle ta under detta fiske,  som var nerskrivna på baksidan, jag tar dem nästa gång!

Snöflingorna kom innan, Karin hämtade mig och på frågan, varför det tog så lång tid, svarade hon, att hon var en sväng inne på Coop och i baksätet, låg det en påse med färska frukost bollar, så det går ingen nöd på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.