tisdag 11 juni 2013

4 årsdag för bloggen!

Tiden går fort, fruktansvärt fort när man har kul och kan få skriva av sig lite, att det man sen krattar ner uppskattas av er, det är verkligen grädden på moset.

För exakt ett år sedan hade jag 153 860 besökare och nu står räkneverket på 219 900 besökare, så under det gångna året har drygt 66 000 varit framme och tittat in och det är både trevligt och enormt roligt. 

Det är samtidigt ett fint bevis på att det jag startade för fyra år sedan, fortfarande håller stilen och det får mig att fortsätta. Jag får många frågor och jag besvarar allt så gott jag kan och hinner med och jag tror inte att jag har missat någon, åtminstone inte vad jag vet.
Hur firar man detta? Jo, man kan ta Fredrik Mangotsson stora spegelkarp från Stubbetorps syndikatet, en vacker kompakt fisk som han tog på ytan för drygt en vecka sedan.

Bilderna är nallade från Fredriks blogg med tillstånd, du hittar hans blogg på: http://www.svensktmete.se/mangotsson/ var du kan läsa mera om fångsten och ytterliga mera om den helgen var flera stora karpar landades i Stubbetorp.

Min egen dröm är en karp på 15 kilo på ytfiske, den vikten känns liksom lite liten jämfört med denna megafisk.

Min dröm har jag kvar, Freddes drömmar sprängdes nog i tusen småbitar, i samma sekund denna fisk lades i håven och nu får han planera lite nya drömmar.
Jag kan mycket väl sätta mig in i situationen att få se en sådan fisk kommer i ytan, tankarna skulle fara runt i mitt huvud som blixtar. Hur ska man klarar detta? Hur kommer första rusningen att bli och klarar spöet trycket o s v.

Jag minns vårt första stalkingpass tillsammans, jag minns när Fredde tog upp detta fiske igen och blev av med sin krok. Han kom över och fick en ny krok och landade sen sin fisk från busken i Rismåla, han har alltid sagt att det där med stalkingfiske, är du kung på Luis, men nu börjar jag bli lite tveksam till den där kungatitlen ...

Jag kan bara buga mig och gratulera, buga mig igen och lyfta på kepsen. Just nu ligger jag på knä bakom tangentbordet ... Stort enormt stort grattis Fredde!
Själv ska jag jaga vidare, men mina planer för den gångna helgen grusades av en spinnfisketävling med 15 båtar, men det sänker mig inte, det går flera tåg och kanske kan jag ta titeln som kung på Gräskarp?

Än går det trögt och än så länge är det bara Jaffa som har bäst vikt ( Bilden är från en tidigare fångst av henne) men för eller senare kommer det man väntar på, så jag ser tiden an.
Hur eller hur, så önskar jag er alla en trevlig sommar och så mycket böj i spöna, mjölksyra upp till öronen, ni bara orkar med. Det var 4 år med karpbloggen, hänger ni med 4 år till med mitt skrivande? - Jag hoppas - och tror det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.