måndag 25 november 2013

Nytt effektivt och billigt mums för karpen!

Jag har medvetet smugit lite under 2 års tid med dessa mumsbitar för hundar, inte för att jag inte skulle avslöja dem, utan för verkligen se och bevittna effektiviteten och nu är det dags!
Vitakraft tillverkar dessa Vital Treats eller klassiska snittar, om man så vill och priset är ca 40 kronor för en 2 kilos påse.

Doften är stinkande! Rejält stinkande, bara så ni vet och det finns en hel del leverdoft i dessa bitar. Det doftar väldigt mycket och karparna älskar detta och bättre pellets för 40 kronor för 2 kilo, det får du leta väldigt länge efter.
Innehållet är som ni ser kött, nötter, kyckling mm och en massa saker som karpen gillar och behöver, sen gör den fina doften dem inte sämre och ...
... det finns mycket kolhydrater, 25 % protein, mineraler mm och en bra nivå på fetthalten, så man behöver inte bekymra sig för fiskens hälsa och det gillar jag.
Dessa snittar är ganska hårda och dem ser ut så här direkt från påsen. Jag brukar bryta dem i mindre bitar först, innan jag mala ner dem i min ...
... Korda Krusha och man ska inte finmala snittarna, då flyter det bara iväg, utan krossa dem till en storlek av 4 - 6 mm och det blir riktigt bra i en mesh bag.

Upplösningstiden är relativ snabb och doften hänger kvar runt ditt krokbete ganska länge, mina tester i ett akvarium med stillastående vatten, visar att det bildas ett svagt rödfärgat moln över dem upplösta bitarna och en stark kött/leverdoft stiger upp till vattenytan.

Prova dessa snittar från Vitakraft, jag har använd dem under två säsonger och jag har inte använd några andra pellets eller torrfoder som har varit effektivare, oavsett årstid och vattentemperatur.

Dessa vidunderliga dofter väcker liv i vilken karp som helst. Missar inte detta, utan prova och du kommer att få svårt att använda vanliga pellets igen, så du är varnad och du hittar dem på Konsum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.