torsdag 10 december 2015

Mikaels danska decemberkarpar.

Jag fick en fin julhälsning från min vän Mikael i Danska sönderjylland och jag bifogar det i sin helhet och tackar så hjärtligt och myser över att han har tagit tillvara på vad jag har skrivit senast på bloggen...med andra ord det funkar för både för honom och även för dig som ännu inte har gett  dig ut i kylan.
Hej Luis

Her en hilsen fra det sønderjyske..har fulgt dine vinter carping råd..og har haft god udbytte af dem..vi har dejligt mildt vejr og karperne spiser meget endnu..jeg har haft et rigtigt fint fiske år ,,med mange fine fisk,,der er selvfølgelig op og nedture..at miste gode fisk er jo aldrig sjovt ..men man kan jo ikke få dem alle..sender her lige et par december fisk....håber du får en god jul med alt der hører til..og stort tak for de gode råd...mikael
Så lite danska språkövningar och bevis för att mina tips och råd kommer att ge dig dina vinterkarpar, bara att lätta på ..... och byt ut sofflocket mot Bedchairen och sätt dig bakom spöna och glöm inte att mäska lite och ofta och hålla dem igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.