fredag 19 augusti 2016

Högt vattenstånd i Linnéasjön.

Jag var en runda runt sjön efter skyfallet som drog över och det hade kommit ganska mycket regn kan jag säga, ungefär 70 cm hade ytan rest sig och det gör det lite besvärligt på vissa platser.

Vill bara varna er som hade fiske i tankarna under helgen, det går att fiska, men jag håller mig hemma, då jag dels ska fiska kräftor några nätter och dels för att alla näckrosor står under vattenytan och jag kan inte gömma min lina under stalkingfisket.


Där brukar jag ha hinken!

Och där!

Och även här.

Joelskogen nedanför stugorna.



Nedan för campingen.

Bilbron.



Näckrosorna ligger under ytan.

Här hade jag hinken senast, det går inte längre.

Home swim.

Little home.

Willow Swim. Där brukar jag sitta...

Old Pitch.

Badplatsen.

Udden, skönt att det fasta bord och bänkar är borta.

Kanalen in till Vesan, sänkta näckablad.
Ja som ni ser vatten finns det gott om och likaså karp i sjön, känn er välkomna att blöta era beten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.