torsdag 22 september 2016

Carpe diem.

Jag gillar att ställa väckaklockan och gå upp tidigt på morgonen, ta fram köket och fixa till en varm kopp kaffe och bara sitta och njuta. Redan nu är det nog någon som protesterar och säger nää fy f.. man ska väl sova...
Nope! Visst man rycker till när klockan skriker ut sitt budskap och mer än en gång har jag varit på väg mot spöna i tron att det är fisk och det kan väl vara lite snopet.

Jag ser bara fördelar med att gå upp tidigt, man ser fisk i rörelse och det är tyst överallt, inte ens fåglarna är vakna och man känner hur allt vaknar till liv och efter en bra stund kanske man förnimmer första bilen och någon ska till jobbet.

Inte jag, jag sysslar med min hobby. jag har egentid och jag känner mig fri, lika fri som första fågeln som kvittrar och varnar allt och alla för den där tokiga gubben som bara sitter där.
Fisket är min hobby och så även att använda kameran och man har gott om tid och får så många vidunderliga upplevelser ute vid våra vatten, missa inte detta! Här följer lite bilder ni kan njuta av, jag gjorde det!









Tyckte du om dessa, titta in i morgon, så tar vi lite fler bilder. Glöm inte kameran nu var höstens färger har börjat visa sig på träden, det är otroligt vilka färger det är och alla skiftningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.