onsdag 9 januari 2019

Jaa .... Vad ska man säga?

Jo, jag ska börja med att önska er en god fortsättning och tillägga att mycket ska man läsa innan ögonen ramlar ur ....

Läs vänligen genom denna smörja, som fanns i den lokala blaskan för ett tag sedan, rabbakalja eller inte, ni som bor i trakten vet vad det är. Läs genom och begrunda och sedan får ni mina synpunkter.



Skulle Havsöringen stå bakom mig i det ockerfärgade vattnet ... Sorry så blind är jag inte! Det skulle kosta ofantliga summor, bråk med bönder mm, att få fram 1 Havsöring till Kvarndammen och jag var på tidningen och dementerade det hela och skribenten drog sig lite tillbaka efter mina frågor.

Ta reda på hur många Havsöringar som går upp och räknas i Hossmoån vid Binga gård, gå längs med ån hela sträckan och se vad som ska behövas byggas, men även rivas för att öringen ska kunna gå upp till Kvarndammen och till sist räkna med alla miljögifter som ligger i bottensedimentet från alla glasbruken, bly, kadmium, PCB och arsenik, för bara att nämna några.

Jag fattar inte hur man tänker och inte nog med det, denna Linda Olsson hade för några år sedan för sig att man skulle ha en spång av trä längs med hela Linnéasjön, den skulle ligga över vattenytan. Tror nog att fågellivet skulle ta lite stryk där eller? Och lite problem med en del karpfiskare också eller som en lokal fiskare sa: Ja, bygg bara och så blir det A great ring of fire!

Tidigare hade man planer på att lägga igen hela maden och göra en stor idrottsanläggning där, det stoppades på grund av miljögifterna och alla fridlysta växter, fågellivet mm.

Sen skulle man riva ner hela kullen mellan sjön och Strandvägen och göra 5 lyxtomtar, det blev inte heller bra och nu undrar jag om inte man har annat att göra på kommunen än att sitta och planera skit som aldrig blir av. Allt jag kan göra är att garva och hålla utkik efter nästa drag från dårarnas paradis.
Något annat som får mig att dra på smilbanden är smörjan man kan läsa på Svensktmetes plank, var alla har fångat Jaffa och hon verkar finnas över hela vårt avlånga land. Är det inte i Skåne, så är det i Örebro och större portion bullshit får man leta efter.

Ni som följer denna blogg vet att hon är i Kvarndammen och att jag landade henne 6 gånger och Dellerfjord minst en gång och så är det. Tre saker förstår jag inte! Varför flyttade man Jaffa och troligen även Halftail? Varför detta tjafs på Svensktmete, vad är syftet? Vem upplyste länsstyrelsen och Nybro kommun om dem så kallade illegala karpar? Hur ser en illegal karp ut, någon som vet?
Tack för ordet, ha det super, skitfiske på er alla och vi syns snrt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.