lördag 20 april 2019

Wychwood Specimen Quickfold Net Model Large 30``

Hej och stort tack för att du lyckades slita dig från vännerna, den gode maten och drycken, inte det lättaste under påskbestyret. Du kom rakt på något bra, avsett vad du egentligen fiskar. Jag ska denna gång recensera en väldig fin och smidig håv från Wychwood och jag hoppas du hänger med, fast vännerna kallar på dig. Jag låter bilderna tala sitt tydliga språk.
Håvens form.

Storleken, den rymmer en väldig stor fisk.
Nätdjupet är ca 80 cm och det räcker gott för dem flesta av våra specimenfiskar och även karp och gädda.
Ihoprullad håv, så enkel att transportera runt vattnet. 
Mycket smidig att ha med sig, grunden till mitt köp är att jag alltid har sökt efter en håv som kan fällas ihop och det gör livet enklare när man stalkar karp mm. Lösningen är här!
Informationen över håven.
Håven finns i 22, 25 och 30 tums storlek och jag vet att Anders på Karpfiskebutiken har 25 och 30 tum hemma. Priset är endast 249 kronor för 25 tummaren och du får lägga till 60 kronor på 30 tummaren, men vilken håv för 319 kronor, oslagbart, måste jag säga efter mina tester.
Info och förstärkning av nätet.
 Bra förstärkning var håvnätet är som mest utsatt, det är bra och lite info samtidigt.
Text på corden.
Här kan jag tillägga att alla sömmar är välsydda och superstarka.
2 typer av mesh, skonsamt för fisken.
Man ska aldrig jaga en firre med håven, men man kan lätt föra håven i vattnet och bottendelen är av finmaskigt nät som är skonsam mot fisken.
Magneten på spridarblocket.
Magnetupphängning av nätet är bra, man fastnar inte så lätt i grenar och annat på backen eller i vattnet, samtidigt underlättar det när man flyttar mellan fiskeplatserna med håven klar för fiske.
Klar för landning av fisk.
Enkelt att bära med denna låsning och håven väger knappt någonting jämfört med andra håvar i samma storlek.
D-formen på ramen ger en otrolig styrka.
Ramen är väldigt stabil och stark på grund av D-formen, även spridarblocket är av stark plast och jag misstänker ABS-plast. Att sen gängan är av rostfritt stål gör jo inte det hela sämre.
6,8:an nästan försvann bland maskarna.
Jag har haft håven under en veckas tid och i dag var det dags för dels test och förhoppningsvis en invigning och jag lyckades!

Karparna har verkligen kommit i gång i värmen, inte så lätta att lura, men denna spegel fick provligga håven och spela reklammodell under några sekunder. Karpen gjorde sitt
Inte så lätt att lyfta en fisk över en trädstam.
Ett liten bevis på håvens styrka! Jag fick fisken utanför denna plats och sen skulle den håvas inne vid trädstammen och sedan lyftas över stammen!

Jag var tveksam, men håven höll för detta och det räcker för mig. 30 tum för 319 kronor, 25 tum för 249 kronor och du hittar dem hos www.karpfiskebutiken.se under Wychwoods prylar.

Tack för att du tittade in! Skitfiske på er alla, nästa gång titta vi på ett fint Specimenspö från TF Gear och det vill du väl inte missa eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.