fredag 4 oktober 2019

Skydda dig!

Ja, där tänkte jag inte på .... Ja ni vet, det vet nog alla hur viktigt den biten är. Jag tänker på dina grejer och denna gång tar vi lite kring dina spö mm. jag kommer med flera recensioner inom kort och alla saker kan du hitta på www.karpfiskebutiken.se som har väldigt bra priser, var alla kan vara med.
Anaconda Tackles Rod Compressor.
Jag har Fox rests, men gillar dem inte, då dem är svåra att ställa in efter dem olika handtagen. Nya skulle tas hem och jag gick ett tag och funderade på antingen Solars modell eller dessa från Anaconda.
Kvalité kostar lite.
Jag valde Anacondas Rod Compressor, dels på grund av pris och utseende, men framför allt att dem är enkla att ställa in och spöna sitter som berg tills du lyfter spöt under ett run.
Snyggt och prydligt, spöna sitter i alla lägen.
Priset ligger på 179 kronor per styck och dem är värd varenda öre, det är snygg och prydligt och det är nu än en gång så att vi har nog alla en liten tackelnörd i oss eller som man kan avfärda det hela med orden - Lite måste man få unna sig!
Snyggt och säkert!
Vi går vidare till dina spö, dessa måste skyddas på bästa sätt. Spöna är oftast en dyr investering och dagens material i klingorna är superstarka, men samtidigt väldigt ömtåliga mot slag, hårda stötar eller tryck och det finns lite billiga försäkringar som skyddar dina spö under transport.
Billigt skydd för dina spö.
NGT Next Generation Tackel är en Engelsk firma, som slår på stort och tar fram olika produkter till väldigt bra priser. Företaget växer lavinartad och tar marknadsdelar från dem stora grabbarna i branschen.

Jag använder alltid tip protection på mina spö avsett om jag har dem på utsidan av en stalkersling eller om dem ligger nerbäddade i en Holdall, jo mera skydd, desto bättre är chansen att dina spö klara sig och håller länge.
1 set Tip and butt protection per paket.
Vi går vidare med skydd för dina spöklingor, dessa är ömtåliga som tidigare nämnd och nu var många fiskar med Heli-riggs mm, var man har blyet kvar, så har Gardner Tackle tagit fram ett bra skydd för just dina klingor.
Bra skydd för dina dyra spö.
Med dessa kan du ha blyet kvar och dem är utformade så att klinga och bly är avskilda under transport. Man vill inte ha repade klingor eller öppna sin Holdall och ta fram ett spö med en tryckskada eller hur?
Engelsk förklaring/bruksanvisning.

Gardners Rod and Lead Straps kommer i 3-pack och styckvis.

Lägg blyet i den lilla fickan.

Stäng in blyet.

Klart och din klinga är skyddad.
Jag hoppas dessa bilder visar er hur man monterar dessa och det funkar bra. Jag har ett öga för detaljer och jag ser snabbt vad som är bra eller vad som kunde ha gjords bättre och vad jag saknar på just dessa skydd är att blyet skulle ha haft en ficka! Det finns en liten risk att skyddet kan flytta sig på klingan och att blyet kan komma åt klingan.

Bästa sättet är att sy lite själv eller näst bäst att strama dem avslutande kardborrebanden så hårt du kan, så blir blyet fixerad. Jag har sytt mina och nu ligger blyet i en ficka och problemet är löst.
Skydda dina krokspetsar.
Detta var allt jag hann med i dag, jag kommer med flera recensioner på testade saker inom kort, så håll et öga på bloggen. Avslutningsvis vill jag ge ett litet tips kring dina krokar.

Vi sliper våra krokar och dem är vassa annars tappar vi fisk eller missar våra takes, en liten gummipärla, är allt som behövs för att skydda dina vassa krokar under transport och med dessa ord säger jag skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.