onsdag 5 februari 2020

Lite smått och gott från karpfiskebutiken.

Jag ska bara snabbt ta med lite saker, som inte kostar skjortan, men som är effektiva beten och bra grejer till ditt fiske.
Mivadis Rapid Pellets här i Halibut.
Mivadis Rapid Pellets finns i flera dofter, alla kostar 89 kronor för 2,5 kilo och det rör sig om 3 mm pellets och dem passar bra i en PVA-Mesh bag.

Oljiga 3 mm Halibut pellets
Dessa oljiga pellets lockar till sig fisken snabbt och lite och ofta är bästa melodin. Du kan även ha dessa i groundbait, methodmix eller blöta upp dem lite i vatten och krama bollar och lite runt din feeder. Dem flesta fiskarter gillar dessa pellets!
Billiga boilies med klassisk Jordgubbsdoft.
Vi var inne på billiga och effektiva boilies senast och här har ni ännu en och den ligger på 69 kronor per kilopåse. Strawberry juice och 16 mm, Jordgubbsdoft är en klassiker sen många år tillbaka och denna dofter väldigt naturligt.
Pitbull Baits Strawberry Juice 16 mm.
Bra doft, bra pris och jag tror denna klassiker kommer att ge en hel del fisk. Jag ska kombinera dessa med en fishy pop-up, då effektiviteten just fishmeal med Strawberry är svårslagen, åtminstone var det så under 80-talet!
Fluorocarbonlina har en del fördelar.
Ridgemonkeys fluoro carbonlina är smidig att kasta med och den sjunker verkligen ner och lägger sig på bottnen. Jag märker i mitt fiske efter karp, hur dem skyggar för linor och rent av sen lämnar platsen och det där vill jag inte längre.
Beskrivning på RM Fluoro lina.
Så denna lina togs hem och förhoppningsvis är problemet löst och jag fångar mera. Dessa linor är inte kända för att vara särskild kastvänliga, men jag märker endast en liten skillnad på kastlängderna. Linan är stark och har lite töjbarhet samt en bra nötningstålighet och denna 1000 meters spole ligger runt 200 kronor.
Är denna lina verkligen så stark?
Denna självflytande speciella lina för fiske med floaters, Zig -Riggs ska enligt etiketten klara 10,4 kilo!? Detta återstår att se vad den klarar av. Min sitter på en 4000 rulle och jag väntar bara på att dem ska visa sig på ytan, sen testar vi linan ordentligt.
Beskrivning påMivadi Zig-Link linan.
Ja, nog är den lite speciell och det ska bli spännande att prova denna lina. Som allt annat i denna värld, så har den för och nackdelar och dem återkommer jag med senare när linan har genomgått mitt test.
Diskreta och flytande.
NGT har tagit fram dessa hairstops, det ända nya är att dem kommer i en kort och en lång variant påi samma paket och det är bra.
Capped hairstops, bra i vatten med kräftor.
Dem verkar starkare än andra av dessa typer på marknaden, genomskinliga stopps som ger en slät yta mot ditt bete och jag tror att kräftorna får svårt att plocka av ditt bete med dessa , åtminstone blir det svårare.
Bivvy and Brolly Hooks.
NGT har tagit fram dessa små, men starka magneter till våra shelters och Bivvys och jag måste säga att jag blev glad överraskad över styrkan i dessa magneter.
Vad dem klarar av trotts sin ringa storlek!
Jag flinade ärligt talad när jag såg beskrivningen och att dessa små magneter skulle klarar av en jacka. Men dem gör det, dem är riktigt starka och bra. Tror priset var 59 kronor per paket med två stycken magneter.
Så ser dem ut i verkligheten.
Det lilla locket på utsidan av ditt hem och resten med kroken på insidan och sen är det bara att hänga upp vad du behöver i din närhet. Nu slipper man råttorna i skräppåsen och allt får sin plats.
Spännande dipp!
Har funderat länge på denna dipp och nu har jag den. Doften är en blandning mellan söt frukt och krydda, tror den kan göra underverk i kalla vatten, vi får se och jag återkommer med resultat och priset.
Shining Amino Glue, en sak som ska testas.
Denna kom för test. dessa finns i olika färger, smaker mm. Allt man gör är att doppa krokbetet i vatten och sen ner i burken och skaka till beten är täckt av dessa orange pulver som innehåller Aminosyror, färg och annat lockande.

Jag ska testa dem och se hur det funkar och hur fisk reagerar på detta, priset per 50 ml är 99 kronor och jag återkommer senare kring detta. Det var allt för i dag, alla dessa saker hittar ni hos karpfiskebutiken tills nästa gång önskar jag er skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.