fredag 11 juni 2021

Bloggen fyller 12 och man blev själv 62 .....

Ja, mycket har hänt den senaste tiden! En del karpar har ett min håv från insidan, man har försökt att stjäla min moped, men kedjan tog sin tid och man hann inte med vinkelslipen, men förstöra den, det hann man med! Så det var lite med Polisen och försäkringsbolaget att styra med och vi får se vad som händer i frågan.

Sen fyllde gubben hela 62 år och det firades med god mat och en massa fina blommor och just idag för 12 år sedan, så startade jag denna blogg! Syftet var mest för att testa detta med att blogga, sen gillar jag att skriva och snart ville jag lära ut det lilla jag kan inom karpfisket och kanske kunna hjälpa någon intresserad läsare att hitta den sista pusselbiten i pusslet.

Jag tror nog att jag lyckades med lite av varje, jag ser dagligen mejl med frågor och fina vitsord och det är jag tacksam för och hoppas innerligt att ni fortsätter att titta in och ställer era frågor - Ingen fråga är för dum, den kräver bara ett svar och det får ni så fort jag kan. Jag ska tillägga att en del frågor tar jag upp på bloggen och resten får sina svar via mejlen.

Be Happy, Keep Fishing!
Jag gillar att hjälpa andra och jag förstår inte varför en del inte skriver om sitt fiske som det är, Man skriver inte om ett blankpass, bara om man har fångat fisk och det är lite tråkigt. Hjälp varandra, det gynnar oss alla och utvecklingen går vidare som sig bör.
Väldigt vackra blommor.

Mycket uppskattat på min dag.

Ännu en fin Linnéamorgon.
Denna morgon den 9 juni skulle det minsann upp en karp eller 3, det var planen och tidigt, långt innan Satan fick på sig skorna, så var jag nere i Joelskogen och pytsade ut floaters här och där.

Jag tog lite kaffe och en fimp och väntade in första mulen i ytan, men nej! Ny kopp kaffe ... Och nej, hela sträckan var och kändes tom på fisk.

Jag såg en svag våg komma längs kanten.
Efter en bra stunds väntan, ser jag något i ytan en bra bit bort längs med egna kanten och jag undrade vad det var? Plogen i ytan var ganska kraftig, så pass kraftig att tankarna först gick till Utter, ja så såg det faktiskt ut!
Plötsligt dök detta upp!?
Vad det än var så passerade det mig i ganska höj hastighet och det gick betydligt fortare än jag kan gå längs kanten. Jag följde efter och plogen bara fortsatte och under badbryggan och vidare ner i södra delen av sjön och jag var nog lite orolig över vad detta var för något!
Södra delen av sjön.
Ingen fisk på skogssidan, vinden ökade lite och jag begav mig ner till södra delen för att leta karp och kanske få se detta fenomen igen.

Väl på plats lades det ut lite floaters och tystnaden lade sig. Lite kaffe kom fram och jag njöt av stillsamheten och njöt av kaffet och morgonen.

Hej och ho i vassen!
Plötsligt som att trycka på en kontakt bröts tystnaden med en explosion i vassen till höger om mig och jag lovar och garantera fortfarande att jag glädjande nog hade gjord mina behov hemma innan jag åkte, annars hade nog allt hamnat i kallingarna!
Så nära man kan komma!
Karparna började leka och nu fattade jag galoppen från Joelskogen, det var karp som gick under ytan i denna höga hastighet, raka vägen ner till artfränderna och nu kan vi snacka om love at first site!
Nästan uppe på land!
Herre min ge, vilket liv dem förde och jag filmade tre korta filmer på detta och insåg att fiska, det var totalt lönlöst, det skulle inte gå, bättre att se detta skådespel live från mitt VIP-säte och det var en fin upplevelse.

Nu hade jag tänkt att lägga upp dessa tre filmer, men av någon konstig anledning, så är dessa filmer MTS och det fungerar inte och jag fattar inget, men det kanske finns någon som vet? I så fall, kan du mejla mig, så lägger jag ut filmerna och tackar dig på mina bara knän, det bör ses, vilket herrens liv.

Just i dag var jag nere på morgonen och hade 4 kontakter med karp, leken är över för denna gång och vi kan fiska utan att störa dem för mycket. Skitfiske till er alla, vi ses snart igen .... Tror att jag åtminstone kör 12 år till! 😎
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.