tisdag 31 augusti 2021

Trevlig eftermiddag!

Nästa sittning blev den 20 augusti, vädret tilltalade den gamla mannen och platsen hade mäskats lite sporadisk sedan senast jag fiskade. Nästan varje dag fanns dem utländska herrarna där med sina Jula-spö och sina avbrutna trädklykor .... Vad gjorde jag av det? Jo, jag mäskade rakt över huvuden på dem och cyklade vidare och när dem inte var där, så mäskade jag och städade efter dem ... Visst är jag snäll!

Denna dag såg jag skiten handla på stan och då allt var klart hemma, så drog jag till sjön och bänkade mig på platsen vid 12 -tiden och skulle fiska till skymningen, för att hitta något mönster för platsen. Som synes var vädret fint och snart står grejerna på sina vana platser och ca 40 15 mm boilies spreds runt varje rigg.

Perfekt väder och vind.
3 Heli-riggar, 2 med Ronnies och 1 German med wafters låg ute och alla fiskades igen med Tandem Baits Fruit Beast, ett bete dem inte kan låta bli. Självförtroende var sky high och jag njöt av vädret och letade fram kaffet och en sista koll på grejerna gjordes. 
Första fisken kom samtidigt som första kaffekoppen.
Tror ni att jag fick i mig kaffet? Oh-no, den svarta vätskan hamnade i skrevet på mig! Högre larm höll på att brinna upp under detta take, så jag fick drilla fisk och en passerande äldre dam tittade minst två gånger på mig ... I wonder why? Jag såg nog ut som jag hade pissat ner mig.
- Här ligger man fint och solar.
Fjällkarpen fick veta hut, att jag gärna dricker ur kaffet innan den ska störa mig och med dessa ord satte den ut 25 meter bort, men innan dess fick den agera utvikningspojke, en kort stund på mattan.
Hej då på ett tag eller?
Här drar den iväg ut till sina polare för att skvallra lite och kanske varna andra för det som nyss inträffade. Så i framtiden kanske jag får suga i mig kaffet utan störningar från dem? Skulle inte tro det!
En sista justering efter fisken.
25 nya boilies spreds ut över området var fisken togs, ny pop-up och snart var allt fit fot fight igen och jag får här be om ursäkt för den lutande sjön, den brukar vara lite mera horisontell.
Hu vad det lutar i bakgrunden!
Samma fucking lutning på sjön och det tog knappt en timme och sen dök nästa karp upp, den fattade som många andra tycke om min lilla wafter och här har vi den, skönt med en självutlösning!
Spöt ute igen!
Samma visa ut med beten, ny rigg, då kroken hade fått sig en törn mot fiskens underkäke, men snart låg en liten väldoftande orange Fruit Beast wafters ute bland dem mera stinkande fishmeals och en ny väntan kunde börja.
En av torpederna, dagens sista.
Det blir lugnt ett par timmar och jag sitter precis och tänker tanke att det vore kul med en fisk på varje spö, så dessa är invigda. Mitten och högra spö var redan klara med sina dop, det fattades bara en firre på vänstra. 

5 minuter senare var den biten klar och jag kunde landa denna lilla missil, som gav en rolig fight med flera tuffa rusningar. Ibland undrar man vad dem går på, sanslöst snabba och starka och det är det som gör det så ofantligt roligt .. Man känner att man lever!

Solen sänker sig och hungern gör sig påmind!
Det blev dagens sista fisk, jag var nöjd som få och otroligt hungrig. Solen sänkte sig och det går så snabbt och lite kyla kröp fram. Jag rev snabbt och var snart hemma igen och bröt upp kylskåpet ...
Det var dags att fixa mina tvinnade linor!
Det var den 20 augusti det och dessa vansinniga rusningar och lika snabba runs, det gör att linorna tvinnas något otroligt och detta löser man snabbt med Gardners Spin Doctor. Detta bly har en utformning som tvinnar tillbaka linan, när man vevar in blyet och finns i 3 olika vikter.

Det var allt för denna gång, vi ses nog snart igen här över lite karpfiske och tills dess önskar jag er alla skitfiske och en lite påminnelse att Coronan är långt ifrån över, så var försiktiga!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.