torsdag 21 april 2022

Boilies, boilies, boilies!

Hej igen! Jag hoppas att alla hade en fin och trevlig Påsk, med allt vad en Påsk innebär, ägg, snapsen, pilsner, laxen och gud vet allt man stoppar i sig. Väldigt lätt att äta lite väl mycket under dessa högtider! Jag har avslutad vårens gäddfiske och står mitt mellan ett test av mina flöten och introduktionen av karpbeten, så något karpfiske har det inte blivit än, men det lär inte dröja!

Jag har bestämt mig för att testa en del nya beten från Northernbaits i hemlandet Danmark, jag har provat dessa boilies förut, men det var ett bra tag sedan, men i år ska det bli av. Jag gilla det jag får för pengarna, bra kvalité, bra dofter, färger och konsistens och med tanke på priserna per 4,5 kilo och det stora problemet med Brexit, som ställer till det med beten från England, så vill jag gärna flagga för Northernbaits produkter och denna firma har mycket annat att bjuda på.

Salted BNB boilies.
Du kan beställa direkt från Danmark eller om du bor i södra Sverige, så styr du kosan mot Karpfiskebutiken i Kristianstad och slänger in påsarna i bilen, dem finns där också!
Northernbait Yellow Pineappel.
Jag visar här vad jag ska testa under säsongens gång och sedan bestämmer jag mig för vad jag ska ha och fortsätta med framöver och lite Pineappel är aldrig fel!
Northernbait Spicy Squid and Krill.
Jag gillar stinkare och så gör även karparna och Spicy Squid and Krill passar bra in på vad jag var ute efter och dessa kan användas året runt.
Denna vände upp och ner på Linnéasjön mm!
Ja, var det inte Fruit Beast från Tandem baits, så var det dessa stinkare, som vände upp och ner på en del av mina vatten. Igen bra pris per kilo och resultatmässigt, är jag mer än nöjd och faktisk fortfarande förvånad av effektiviteten på så pass billiga boilies.
Majsboilies för snabba resultat.
Samma sak med dessa gula 18 mm boilies med majsdoft, en doft som påminner väldigt mycket om en gammal favorit Oil of Sweetcorn från Antbaits och faktiskt lika effektiv om inte mer.
Northernbait Blue Mussel.
Stinkare! Då har du kommit rätt, Blue Mussel är en stinkare, men inte på det sättet att du blir ensamstående på grund av att du har en påse hemma. Doften sitter i väldigt länge i dessa musselbullar.
Northernbait Evolution, spännande!
Nya Evolution, en boilie med köttmjöl, krossade insekter och LT-Fishmeal bland en massa annat, en svag stinkare i våra näsor, men karparna missa inte dessa, jag lovar!
Northernbait Scopex Squid.
Scopex Squid! Vem har inte hört talas om Scopex Squid? Med största garanti, alla som har fiskat Karp några år. Dem flesta har en form av denna sammansättning av flavours och självklart måste jag testa dessa från Northernbait och med tanke på att det är Brians egna tankar och sammansättning, så blir det lite extra spännande.
Krill, krill, krill ...
Ska det vara Krill, så ska det! Jag har allt med Krill. Pop-ups, Wafters, sjunkande boilies, diverse plastbeten i Krillflavours och t o m Tiger nuts, som ligger i Krill ... Har jag glömt något ...?
Degpasta med Krill.
... Jodå, Degpastan med Krill, både Krillflavours, men även Krillpulver, so it stinks to high heaven och lite till och den delades i flera mindre degar och frystes direkt och tapeterna klarade sig!
Karpfiskebutikens nya, jag har stora förväntningar!
Jag gillat Karpfiskebutikens pop-ups, bra dofter att välja på, många olika färger, 15 mm med bra flytkraft och nu dyker denna upp med sin blodröda färg och doften av Bloodworms (Fjädermygglarver) det mest naturliga födoämne en Karp kan hitta. Det ska bli jävligt spännande att prova dessa och jag längtar.
Tiger nuts, ett bete jag aldrig är utan!
Sist, men definitivt inte minst, skulle vilja säga störst bland mina beten, är Tiger nuts! Jag fiskar knappast utan att ha dessa antingen runt mina krokbeten eller som krokbete. Supereffektiva och Karparna älskar dessa hårda, krispiga jordmandlar.

Blötlägg dem tre dagar och koka dem i blötläggningsvattnet i 45 minuter och när dem har kallnad så tillbaka i hinken och låt dem stå i solen och jäsa. Prova gärna att blötlägga och koka dem i mörk Sirap eller med en stark het chili. Det blir inte mycket bättre än så och där slutar jag för denna gång med att önska er alla skitfiske! Kontakta Northerbaits.com eller karpfiskebutiken.se
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.