lördag 23 mars 2013

Covering up!

En del av mina grejer vill jag ha camouflerade, inte allt, men vissa saker som banksticks, stormsticks, blänkande skaft och en del hinkar, som inte har rätt färg.

Jag lever efter mottot, att vad de inte vet om, har dem inte ont i r... av och det motto stämmer väldigt bra i vår lilla värld, både när det gäller djur, fiskar och framför allt oss tvåbenta.
Under en beställning av lite fiskekläder tog jag med ett par rullar camoutejp med namnet woodland camouflage.

Jag har sett bättre, men dessa är 50 mm breda och längden var 10 meter per rulle och priset var hos Engelsson, endast 49 kronor rullen och det är ett bra pris.
Allt blänk är borta och denna vävtejp ger ett bra grepp på hemmagjorda kaströr, om inte dessa redan har ett bra grepp, kaströret till höger är för två händer och har redan ett räfflat grepp.
Mina stormsticks till mitt Nash Oval Brolly, hade förlorad en del färg och den blanka Aluminium syntes för väl och det täcktes snabbt av Woodland camouflage.

Jag gillar inte att sticka ut för mycket, när jag fiskar och väldigt ofta där jag fiskar, så går fisken väldigt nära land och de märker fort, att något i omgivningen inte stämmer.
 
Jag har ett camouflagenät, som jag ska ha över mitt shelter eller framsidan av min bivvy, jag köpte ett nät, som var för stort och har klippt till det så det passar.

Det resterande av nätet ska jag använda under stalking och ambushing och det spänns upp mellan två banksticks och självklart, ska dessa också ha lite camoutejp, så det hela passar in i Mother nature och gömmer mig.
Undan för undan bekläddes mina saker och till slut, var det min nya stalkerbucket, som skulle täckas och det blev ganska bra. Hellre detta, än en svart fläck som rör sig i landskapet!

Denna stalkerhink är gjord av en 15 liters hink, locket är försedd med kardborre och sitsen är därmed avtagbar. Jag har alltid mina floaters i en Fox Groundbait bucket framför hinken och slipper då röra mig och eventuellt skrämma fisken.

I fickan på hinken har jag en dricka, min katapult, mina baitbands, extra krok, baiting needle, peang, sax, kikare, myggmedel och en extra spole med braid.

Inuti hinken har jag en sack, min våg, kameran, litet kamerastativ, sprayflavours, bröd, dipp, handduk, lite flöten och controllers och något att tugga på, om jag blir hungrig.

Det hela blir 4 kollin: Spö, håv och weighslingen rullas ihop och man har Fox bucket med bete i samma hand. I den andra handen har man hinken och mattan, att bära på under mitt smygande fiske och man flyttar sig ganska snabbt mellan platserna, var fisken visar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.