onsdag 20 mars 2013

Vart f-n har våren tagit vägen?

Jag gillar Closed season, det är inga problem för mig, men detta skit, vi just nu upplever, det börjar gå mig på nerverna. Men det kanske är bra ur fiskens synpunkt med en lång vinter, det finns dock risk för syrebrist och annat i våra vatten.
Denna bild togs 18 mars klockan 11.20 2012 och idag skriver vi den 20 mars 2013 och jag har i samma vatten mellan 35 och 42 cm is!

Det tar jo för hel.... flera veckor, innan jag kan se öppet vatten och det är jo självklart, att den dagen det finns en liten öppning någonstans, så sker det en måndag, var man jobbar och till helgen, kanske det ligger en tunn is hinna igen? Någon som känner igen detta?
4 april 2012, lite is i kanten, men karparna tog för sig av mina små doggy och två landades. Vad gör jag 4 april 2013? Sitter troligen hemma och kliar mig i Mumindalen eller målar om i hallen!
Nej, det räcker nu med vinter, vi har lidit nog för denna gång. Vi vill ha öppna vatten nu och uppleva detta på bilden. Det är dags nu Kung Bore och din med kompanjon att ni släppar greppet, vi behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.