måndag 1 april 2013

Bag ém spray flavours och Halibut pellet oil.

Vi fortsätter vandringen genom Bag éms härliga range och denna gång, är det tre spray flavours och en väldig fin Halibut olja, som vi tar oss en närmare titt på.

Jag har använd dessa medel på flera sätt, dels för att boosta mina boilies, bags och sticks, men framför allt för att boosta floaters, dem dagarna, var karparna har varit tröga eller spelat svårflörtade och dessa medel kan - och vill få dem på andra tankar.
Bag éms Scopex, Strawberry och Red aggressor är dem spray flavours, som jag har testad under 2011 och 2012 och resultaten har varit riktigt bra.

Scopex spray på krokbetet och min sticks har lurat många karpar, både i kallt vatten och under situationer, var annat inte har hjälpt mig, så det är en vinnare i alla hänseenden.

Red Aggressor är en stinkare, som har fungerat mycket bra under den varma perioden av året och bland annat har den visat sig väldigt effektiv på floaters.

Jag lånade ut flaskan med Red Aggressor till Slynan som tog med den till Haga, var fisket var enormt trögt på grund av fisketrycket i sjön, men Slynan missade mothugget på ända nappet under tre dagars fiske och det var nära, att hans fjärde karp över 16 kilo, hade gått bet på en doggy sprayat med Red Aggressor.
Ska jag sammanställa dessa tre flaskor, så blir det nog Strawberry som sticker ut mest, varmt vatten, kallt vatten, på ytan eller på bottnen, den bara funkar på allt, som får ett par doser av denna doft, som är något av det mest naturliga jag har känd, dofter exakt som ny plockade jordgubbar.
Vill karparna inte som du under fiske på ytan, så spraya ett gäng små doggy i en påse och skaka om dessa tills påsen blir torr på insidan.

Låt dem dra ytterligare i 10 minuter och skaka dem igen och sen mäskar du lite och ofta och jag lovar att karparna kommer fram och börja äta betydligt bättre, vilket ökar dina chanser för en fisk eller två.

Som reserv har jag Mistrals FM - juice för mina krokbeten, man bör alltid ha något som avviker lite och ha det i beredskap, det kan rädda din dag.
Krokbeten som stora doggy eller fruktiga boilies, blir lite hetare med lite sprayflavours. Bag éms sprayflavours kommer i 100 ml flaskor, som inte läcker och skyddskoppen sitter riktigt bra, så man inte tappar bort denna och eventuellt får flavours i väskan mm.
Jag testade den stinkande Red Aggressor i mina deadbaits och det gillade gäddorna och jag skrev om detta på bloggen.

Det blev succé direkt och jag fick ganska många mejl från gäddfiskare, som slowtrollar med deadbaits och denna doft.

Dra upp 1 - 2 ml Red Aggressor i en injektionsspruta och injeksera dina deadbait med 1 ml Red Aggressor per betesfisk och du har ett superbete för gäddan, som kan följa ditt doftstråk och sätta in hugget.
En annan fin attraktor från Bag ém, är denna Halibut Pellet Oil och jag vill säga det finns Halibut och det finns Halibut och sen finns det denna!

Superdoft och lite räcker väldigt långt, man känner den där karakteristiska doften av Hälleflundra, ingen tillsats av laxolja, som en del blandar in, utan ren olja från Hälleflundran.
Sommar, doppa dina sticks och bags, det osar "kom och ta mig" kring detta och ibland ser man karparna stryka i ytan över dina beten i jakt på dem små oljemolekylerna, som sakta stiger upp till ytan.

Även en perfekt olja för att dra till sig fisk från långt håll eller dra ner fisk, som visar sig på ytan i samband med single baits.
Halibut Oil i floaters lockar inte bara karparna till napp, oljan stannar vattenytans rörelser och du ser betydligt bättre, vad som sker vid din doggy och oljan förlänger flytkraften i dina doggy också, att sen karpen älskar både oljan och dina doggy - det gör bara det hela bättre!
Bag ém är ett systerbolag till Mistral Baits och alla produkter kompletterar varann på ett väldigt bra sätt och du kan komponera precis hur du vill och det fungera väldigt bra. Vill du veta mera om dessa produkter från Bag ém, så kolla på www.bagem.co.uk eller www.metebolaget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.