tisdag 2 april 2013

Guttabucket växer!

Mangotsson behövde hjälp med sin bedchair, den hade säckat ihop fullständigt av hans fina kroppsvikt! Jag kommer ihåg för 15 år sedan, när han var en liten spinkig sak, som härjade vid Linnéasjön, som var uppkäftig nog att kalla mig fet!

Nu är han där själv och f-n vet, om han inte har gått om mig viktmässigt? Jag tror det eller hoppas jag bara det? Skit samma! Han kom med sin bedchair och ville ha min hjälp med att strama upp den så den bli lite mera stadig under vissa kroppspartier och så blev det.
Sängen var en Nash Indulgence Mark 3 super de luxe you - name it - got it - bedchair och den var lös i remmarna, det syntes tydligt, när han svullna kropp lades sig på madrassen - nästan så att Mumindalens ingång hängde i gräsmatta ....
Det var bara att lossna banden och börja dra, tufft för fingerna, men jag har fortfarande ganska bra nypor och det gäller att spänna från ena halva av överdelen först och sen andra halvan, så det blir samma press överallt, detta rättas till efter en övernattning i sängen.
En del låsningar av remmarna var helt åt skogen och på vissa ställen låg banden fel, så man lätt kunde ha klämt sönder dessa, när man fällde ihop sängen, men det rättades till det också.
Det tog bara 20 minuter av mitt liv att spänna upp sängen ordentligt och det kändes direkt, att det blev bättre spänst i sängen ...
... det kanske beror på att alla banden spändes med över 20 cm, så pass slapp var sängen innan och det gav resultat som märktes.

När jag ändå hade sängen här, så passade jag på att ta lite bilder och göra en recension av denna Bedchair från Kevin Nash.
Sängen är stor och har en väldig bra vaddering överallt och främst över den lätta aluminiumramen och här har du en liten ficka för dina nycklar, plånbok eller mobiltelefon och självklart har fickan dragkedja.
Uppe på huvuddelen har du en liten meshfiska med kardborrelåsning, den är gjord för Nash Siren recievern, men det går nog att klämma ner andra recivers i den också, men det är bra tänkt och man vet vart man har sin reciever nattetid och på rätt ställe.
Nash Indulgence har en egen lös madrass, som fästs i sängen med 4 breda kardborrelåsningar, madrassen ska forma sig efter din kropp och ge en viss avlastning, enligt beskrivningen på Nash sajten.
Alla ben är ställbara med en riktig bra låsningsmekanism och stora breda mudfeets, ser till att denna säng inte sjunker ner i backen eller gör hål i ditt bivvygolv.

Dessa mudfeets har även en form av klipps, som gör det möjligt att det hela läggs längs med benet och det är riktigt bra.
Reglaget för ryggstödet/huvuddelen är standard med en bra skruv och flera inställningsmöjligheter, vadderingen runt ramen täcker dessa Wheels på ett bra sätt och sängens bredd, gör att man inte får ont eller ser ut som svenska flaggan efter en natts sömn.
Som sig bör, har sängen ett fack för en huvudkudde och man kan välja kudde eller inte, en del vill ha huvudet högt, andra vill ligga så platt som möjligt och du har en valmöjlighet.

Prestandan är hög i denna säng, som med sina mått: Längd 199 cm och bredd 73 cm och vikt 9,9 kilo ger dig en bra sömn och den är inte så värst tung att släpa på.

Priset på Nash Indulgence Mark 3 ligger på ca 200 £ hos Tacklebox i Kent, England och det är den definitivt värd! Den kan faktiskt mycket väl bli min nästa säng i framtiden, men då väljer jag Mark 4 modellen med 4 legs!
Spänd och genomgången .. eh sängen alltså! Här ligger Guttabucket och njuter av solen och mitt hårda arbete och på frågan om har du somnat, svarade han bara  ...zzzz, vilken jävla skillnad det ble ...och sen väckte jag honom 2 timmar senare ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.