lördag 6 april 2013

Besök hos Jaktia i Kosta.

Igår kunde du läsa om Predatoravdelningen hos Jaktia i Kosta på min Predatorblogg, nu har vi kommit till avdelningen med karpgrejer, var kända märken som JRC, Prologic, Korda, E-S-P, Berkeley Gulp, MAD m fl,  dominerar hyllorna.

Tyvärr var mycket nerpackat för transport till den pågående Elmia - mässan, men det fanns gott om godis kvar för Pär och mig, att kolla på och visst blev man lite sugen på en del saker. Jag gillar starkt JRC´s stora range av grejer och jag har ganska mycket av dessa grejer, men jag fick lite framtidsplaner.
Uppställda Shelters, Bivvys, stolar och sängar, gillar dem flesta, man får en bättre inblick i hur produkterna ser ut och fungerar, samt man kan provsitta, som Pär eller provligga sängarna.
Jag gillar denna JRC Extreme Chair, som är en högryggad Recliner Chair med stora mudfeets och till ett pris av 999 kronor. Stor, bred och med en superfin vaddering, man sitter som en kung och i framtiden så ...
... likaså denna JRC Extreme Bedchair, som med sina 215 cm och en bredd på 100 cm, den kan också bli min i framtiden, men då ska jag ha modellen med 4 benpar.

Priset är endast 1899 kronor och det är billigt, sängen har en egen madrass som formar sig efter din kropp och den enormt god att ligga i.
Håvar från Prologic och JRC, allt från 36" - 50" och det till riktigt bra priser, så det är bara att välja, senast jag var i butiken, köpte jag en JRC Roamer X - lite 50" för 699 kronor och reservnätet kostar 169 Kronor. Det finns även mindre pannets för specimenfiske och tävlingsfiske i butiken.
Berkeley Gulp är stort i Kosta och de har nog allt, som denna aktör har producerat på hyllorna, boilies, pellets, dips, pop - ups och det har även kommit lite nyheter bland dessa beten som ser, känns och dofter bra.
Det vattnades i munnen på Pär, bland alla småprylarna för karpfisket, det mesta finns och vad som inte skulle finnas, det kan tas hem på beställning och det verkar gå fort, alltså bra service.
Färdiga partikelbeten är tyvärr dyra oavsett vart eller vilket märke du köper, men de finns att tillgå, om man inte har tid att preparerar och koka själv och ibland får man jo ett ryck och då finns dessa 1,8 liters burkar från Gulp.
Miljoner av pellets i alla storlekar från 2 - ? mm, det är bara att välja eller blanda för bästa effekt och upplösningstid.
Här är den relativt nya GOO, som har blivit så poppis och själv har jag inte provat denna produkt, men det kommer nog inom kort, så man inte missar något. Jag gör en del av mina egna blandningar, men visst ska jag prova några av dessa.
Här är det avdelningschefen Simon, som diskuterar krokar med Pär, man var inne på Drennan Continental Boilie Hooks ett tag, men sedan var man på Kordas Kaptor Wide Gape. Det finns även krok från E-S-P och Kamasan.
Krokar och tillbehör för karpfiske, det finns det gott på väggarna i Kosta, sen ska man ta med i beräkningen, att mycket var redan på väg till Elmia - mässan i Jönköping.
JRC är stort i Kosta och det gillar jag, här är det Cocoon Bivvys och den nya Rubicon Poden, som är helt i rostfritt stål och som säljs med både 3 rod och 4 rod buzzer bars, samt väska för podden.

Jag gillar kvaliteten på JRC´s produkter och framför allt, att man syr påsar mm, med lite extra utrymme, så man enkelt får ner sitt Shelter mm i fodralen, även om grejerna är blöta.
Här är det linor och braids i mängder, hela väggen här, är 30 meter lång med karp och specimenfiskeprylar!
När jag var på detta besök, hade jag denna JRC XL Hi - care matta i tankarna, men vid en närmare titt, så var jag lite tveksam ...
... tills Pär och Simon drog fram denna JRC Extreme Carp Cradle. Jag köpte den och du kunde läsa min recension igår, det blir inte bättre än så här, när det gäller fishcare.

Ha du vägarna förbi Kosta i mörkaste Småland, så titta in i den stora fina och ljusa butiken, du får bra service och du har bra priser på väldigt mycket och det finns allt inom vår hobby, samt en stor avdelning med jakt också, om du är jägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.