tisdag 14 maj 2013

Jag väntar paket från en legendar!

Jo, så är det och jag kommer till detta om en liten stund! Det blev ganska stor uppmärksamhet över mitt senaste inlägg och jag får nog ge er en dementi över detta inlägg.

Jag ska inte sluta fiska och jag ska inte lägga spöna på hyllan, det kommer aldrig att hända, jag kommer att fiska precis, som jag en gång i tiden talade om John Eriksson, när han gjorde ett repo till Fiskejournalen: Jag kommer att fiska tills han däruppe eller han därnere hämta mig och jag ska nog streta emot ganska kraftigt, innan någon av dessa får med mig upp eller ner!

Jag ska självklart fiska, men det kommer att ske i andra vatten med större fisk och var det finns en och annan surprise, som kan lyfta ögonbrynen på mig. 

Jag kommer dock inte att jaga några stora antal karpar per år längre och jag ska inte fiska i vatten som Rismåla, var jag har tappat gnistan, men jag återkommer nog till hösten/vintern, om inte jag hittar något nytt och spännande. Ock ja, bloggen kommer att vara igång precis som vanligt, så take it easy boyz!
Min danska vän Mikael har återigen varit ute i ett nytt vatten och här är bild och mejlet som följer:

Hej Luis.  jeg tog også på nye eventyr idag..nyt vand. I år fokuserer jeg mere bare på at få en rigtig god tur..(ind bare at fange fisk) og det hjælper meget..få trangia med ..lave noget mad..hygge. og får jeg fisk så er det bare extra bonus..nyde det hele ..ha tid til at suge det hele ind..fiskehejren,isfuglen,svalerne,gærdesmutten og ja træerne der med ny udsprungne blade svejer i vinden,læse vandet og mærke sit inderste..starte forfra..lige sidde helt, helt stille og trække vejret dybt...Men fik fisk i dag..havde ingen vægt med ,men billedet taler for sig selv. Ha det super min ven. mikael.

Där fick ni lite danska läxor, som ni kan öva på, alltid trevligt!
En alltid trevlig herre är Jens Hermansson, som bytte kommun under ett par dagar och fick två fina belöningar i form av dessa fina fjällkarpar.
Snokig som jag är, frågade jag honom om vad han fick dem på och svaret blev: Något gult och gammalt från Mainline, fruktigt och det hade legat i frysen i 15 år! De ni!

En kvalificerad gissning från min sida är, att det rör sig om antingen Mingle Fruit, Fruit Burst eller Essential Fruit, skit samma, bara Jönsen blev nöjd! Stort grattis!
Nu till paketet som jag väntar på! Jag har fått frågan av specimen legendaren Lennart "Brännis" Brännström om jag ville testa hans nya Bait - dips!

Hade jag fått frågan om jag ville ha 1 miljon, så hade jag kunna varit tveksam, men detta! Jag blev själaglad över detta erbjudande och ni kommer att läsa om mina tester kring dessa dipps.

Vill du se mera av Brännis och hans produkter, så klickar du bara på: www.brannis.com och så dyker allt upp om produkterna, Brännis, återförsäljare, testfiskare mm. När ska paketet komma, snacka om att få tillbaka inspirationen och motivationen igen på nolltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.