måndag 20 maj 2013

Mille Gracias Mille!

Vilken helg det blev och hockeyguldet är bärgat för nionde gången av Tre kronor i en match, som jag trodde Sverige skulle vinna, men under 1:a period, var jag väldigt tveksam till en seger.

Men det blev som man sade i pausen "Vi ska bara mala ner Alptopparna" och så blev det med 5 - 1 och jag grät nog lite inombords, precis som jag gjorde, när Finland åkte på däng mot United bluff of Us of A.

Nu till fisket. Staffan och Mille var inte heller med på Fish - innet, utan dessa herrar tog spårvagnen raka vägen ut ur Nybro och stannade till vid en fin vattenyta. Redan första morgon tappar Mille något, som skulle kunna ha varit en guldmedalj, men han kom tillbaka senare.
Staffan tog denna fina Fjällkarp på 8,3 kilo och herrarna var på täppan igen och förtroendet steg gradvis upp till rätt nivå och lite ...
... senare var det dags igen för Staffan, som hade fått upp flåset och denna gång var det återigen en fin fjällkarp med vikten 8,6 kilo och han var nöjd med sin spårvagnsresa.

Mille var nog lite besviken över att en större karp hade gått fast och sedan släppt från kroken i en vasskant, men han skulle få utdelning för sitt slit, precis som Tre kronor lite senare fick ...
... eller vad sägs om denna guldmedalj! Hela 17,5 kilo guld på ett bräde och inte nog med det, det är en drömfisk, ett tufft PB att slå och mig veterligen, är det största fjällkarp som har landats i ett kortvatten i Sverige.

En enorm fin fisk, Mille är chockat, det är tungt i flera bemärkelser och jag gillar detta stenhårt, stort jävla grattis Mille, du behöver inte känna dig bäst, du är det!
Njut av detta Mille, sug på denna karamell, den varar länge! A fish of a lifetime, är vad det är och det blir knappast bättre än så här. Tänk vad en liten Solar Qunench boilies kan göra.
Rismålas Fish - in vanns av Grötjocke och Mangotsson med 14 landade karpar och Mangotsson landade denna, som var störst, med bara några minuter kvar av tävlingen. Vikten var 7.8 kilo lite drygt och dessa herrar blev totalsegrare ute på Vindskyddet.
Kjell Hermansson och Jens Gustavsson fiskade inne i Bloms vik och blev 3:a med 5 landade karpar, jag kunde tyvärr inte öppna alla bilder jag har fått, men brödrena Wertvein kom tvåa med 8 karpar, varav den största vägde drygt 7,5 kilo.
Alla lag fick fisk, endast en deltagare blev utan och sammanlagt landades det 28 karpar under tävlingen, vilket är rekord under alla år vi har genomfört detta evenemang. Stort grattis till vinnarna!
Längre söderut i schlagerlandet Danmark, tog Mikael denna vackra färgade Fjällkarp under tiden han nynnade segerlåten: Only teadrops.

Jag tror inte att tårarna rann på Mikaels kinder efter denna fisk, i så fall var det nog av glädje över en ny fisk från ett nytt vatten. Keep up the good work Mickie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.