torsdag 31 oktober 2013

Boldhead on a Roll!

Vad trevligt det känns att inte bli bättre efter 4 - 5 dagar och i morgon är det dags att hälsa på Dr. Feelgood och begära ut något starkare, som kan få bukt med denna influensa, som sakta tar kål på mig, värst är hostan - ja, ni vet nog!

Mitt Raincover till Gardners Barrow Bag, har kommit i mina händer och det löste sig snabbt och smidigt och det var skönt, vi trodde först att det fanns kvar hos Gardner i England, men så var det glädjande nog inte.
Bra storlek utan att vara för stort, det blir lätt för stort eller för tight med tunnare nylonskydd. Storleken är perfekt och det finns en lina och en dragsko, som man efter montaget över bagen drar ihop.
Här ses storleken lite bättre och har man Barrow Bagen under sängen, så kan man jo ha detta regnskydd över andra saker som står ute, till exempelvis en chair, beten eller annat.
På tal om chairs, så täcker detta regnskydd både Barrow Bagen och min stora Recliner Chair och det gillar jag och jag vet att jag nu kan ha stolen ute tillsammans med bagen på min Barrow i regnet.
Emil Söderlund blev imponerad av denna Barrow Bag och undrar nu över hur stort det stora mittenfacket är? Jag ber om ursäkt här och nu, hur i hela världen kunde jag missa detta mått?

Som du ser Emil, så får det rum en hel Elefant! Skojar bara, måttet är 55 x 45 cm x 28 cm och det är ett enormt utrymme, med tanke på att allt det man använder ligger jo för det första i dem yttre fickorna!

Allt jag hade i min Rucksack, som ni såg i senaste inlägget, fick plats i dessa 5 fickor, så mat, kök, kittel, gas, mm, i ena delen av det stora facket och i den andra delen, får man ha beten och extra kläderna.

Jag gillar denna stora Bag med alla facken, man har allt nära sig och man kan jobba direkt från kärran och fly fortare, om man skulle se en karp någon annanstans i sjön. 699 :- passa på nu och ha den på kärran till vårens premiärpass!
Det är otroligt kul att kunna hjälpa andra, så dem får fisk. Martin och Johan från Gnosjö hade varit nere en helg tidigare, var man fiskade från Udden i Linnéasjön och Martin tog tre karpar under sin karppremiär och Johan blankade tyvärr.

Nu skulle dem återkomma och var lite tveksamma till vart dem skulle fiska och via mejl och mobil, löste det sig genom att dem fiskade ihop på den plats jag hade röjd och fått en spegel på 8860 gram.

Man anlände mitt i natten till fredagen och skickade ut PVA - Bags med boiliekross och Martin hade Mistrals Kriller boilies på två spö och på morgonen hade denna fisken klivit på, det var glädjande nog, inte den karpen jag hade fått där tidigare, men väl den fisken, som jag för 2 - 3 år sedan helrenoverade med Kryston Klin-ik.

8,8 kilo och än en gång en ny PB till Gnosjös svar på Don Juan och det bästa med bilden är Martins stora glädje och det var inte slut där ...
... 06.30 var det dags igen på Krillern som med sina 2 vita 6 mm minipops, låg ute på det andra spöet och det var denna fjällkarp på 4850 gram, som var framme och smakade.

Det gick inte bra för Johan denna gången heller tyvärr, men nästa gång han kommer, ska jag vara på plats och då blankar han inte! Det gick inte alls under resten av helgen och jag kan inte riktigt förklara varför.

Lite rött i stjärtfenan och den maghonybruna färgen börjar att framträda, det går mot vinter mina vänner och ni är så välkomna nästa gång!
Och vad fan är detta? Om inte självaste Boldhead och vad hände här då? Jodå, Boldhead passade på att radera ut mitt göl rekord i Rismåla med "Bulan" som i söndags vägde 8,7 kilo.

Bara att bryta ihop, bli frisk, lägga honom över knäet och komma igen! Vilken polare! här ligger man för döden och sen rensar han bort mitt gamla rekord!
Staffan slängde på två nya Kinesiska Take A-way och fick 2 timmars sömn och så var det dags igen med denna spegel.

Jag ser dock på hans ansikte att han tänker: - Hur är det med Dansken, han var inte bra under fredag och lördag, lever han mån?
Med ljuset ökade det hela lite och fisket blev bättre med flera fina och vackra karpar som hade gått på den lilla Kina restaurangen, som han hade skapat med 2 kilo spridda boilies, någon dag innan fisket.
Gott om gäster hade han och här har vi den lilla lädernunnan, som växer på bra och brukar ge fina oförglömliga strider under drillningen.
Med denna Fjällkarp var det över och Staffan hade upplevt en av dem finaste höstsviter från gölen på väldigt länge och jag gläds med honom.

Han lämnade kriget hemma och fick lite lugn och ro, sen ett nytt gölrekord och ytterligare 4 fina fiskar, precis vad läkaren kommer att rekommendera mig i morgon.

Så se upp Boldhead! Snart kommer nästa Boldhead med sin nya Barrow Bag och då kanske vi är två Boldisar som drillar samtidigt! - Då ringer vi Slynan, så får han vara fotobitch och han behöver lite frisk syre han också. Nu ska jag bädda ner mig igen, så man kan bli lite friskare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.