tisdag 5 november 2013

Du borde verkligen prova Lennart Brännströms dippar!

Det har jag gjord under snart 6 månaders tid och inget har gjord mig besviken än så länge, bara positiv respons och jag tvivlar på att det kan ske med dessa enormt fina och naturliga dofter som den stora Specimenlegenden har tagit fram.

Jag har över 32 år bakom både karp - och specimenspöna och under denna tidsrymd, så har jag sett och doftat på en hel del flavours och dippar, en del har varit rena skämtet, en del sodablask och en del har självklart varit bra och det är främst av etablerade märken, som Nash SBS, Hutchinson med flera och Brännis hamnar helt klart  topp med dem bästa och det på grund av effektivitet och den naturliga doften.

Lennart har specimenfiskat under minst lika många år och har självklart känt på bra och dåliga dofter och lärt sig vad man ska undvika, vad som är bra och vad som inte är bra och resultetet av dessa erfarenheter, är nu ute på marknaden och dem behöver verkligen en puff och ni bör prova dem, det är en klass för sig med mina mått räknade.
Brännis med ett "Dasslock" precis som vi vill se honom och han vill se er och det sker lite fortare med den stora rangen av dippar som är PVA - säkra, samt Glycerolbaserade, vilket gör dem väldigt svåra, för att inte säga omöjliga att överdosera.
Här dem 11 första dipparna i serien och det har tillkommit en Mandeldoft, så nu är det 12 stycken och det täcker allt fiske, var du behöver en doft för att locka fram fiske. 

Det finns ost för Färnan, Makrill för Gäddmetaren, Anis för Mörtfiskaren och för Sutaren, Braxen och karpen finns det väldigt mycket att välja på bland dessa. Id, Rudor, Sarv, Gräskarp inget går säkert längre!
Allt blandas av Brännis själv med stor noggrannhet. 
 Allt vägs sedan upp med stor noggrannhet till 100 ml per flaska.
Varje flaska får sedan en säkerhets kork, som gör att den inte läcker, om flaskan skulle lägga sig fel i din baitbag eller ramla kul och det är riktigt bra och inget man ser i andra tillverkares flaskor, ett stort plus!
Alla flaskor etiketteras för hand med flaskans innehåll både på den säkrade korken och på själva flaskan.
Här är det ett gäng flaskor på väg att göras i ordning ut till dem sex olika försäljning ställen och dessa hittar du genom att klicka på bannern till höger på sidan, längst upp.
Klara färger och tydliga texter, en del av dipparna är klara till färgen och en del har lite färg som synes här.
Jag har inte hunnit testa alla, det finns en del som jag har sparat till mitt isfiske efter gädda, en tid var doftmedel verkligen kan vända upp och ner på en dags fiske.

Jag tänker här mest på dofterna Tonfisk, Makrill, Lever och Monsterkrabban med sin fina svaga Plommondoft och det ska bli spännande och se hur dessa 4 fungerar under isen.
Jag tänkte inte ställa Lennart på pottan här, men jag hade ett väldigt fint karpfiske sent in på hösten förra året med boilies som hade choklad och apelsindoft.

I år har det blivit lite svårare att få karp på just dessa beten och jag fick en idé, nämligen att höra med Lennart om det fanns en möjlighet på sikt att få fram en Apelsin dipp.
Jag fick svar samma kväll av Lennart och två dagar senare, i dag, så låg det en apelsindoft i brevlådan och jag blev verkligen förvånad över hur snabbt han trollade fram denna flaska.

Igen är det bara så naturligt det kan bli, öppna flaskan och doften är som att skala en apelsin eller en mandarin, det är super och jag ska testa den till helgens fiske.

Jag tror på denna orange juice och jag tror att karpen gillar den, dem har en viss svaghet för citrusdofter i många vatten och framför allt i kalla vatten. Så vem vet kanske den så småningom hamnar i Lennarts redan stora utbud?

Vi får se och gör dig själv en tjänst, prova ett par flaskor och få uppleva den otroliga effektiviteten hos dessa dippar. Klicka på Bannern eller gå in på www.brannis.com och ta dig en titt i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.