söndag 3 november 2013

Skaplig handväska från Gardner Tackle, måste jag säga!

Jag gick och funderade på hur mycket grejer, som skulle kunna få rum i Gardners Barrow Bag och det första som jag stoppade i denna gedigna Bag, var allt som jag hade i Gardner River Rucksack och det försvann ner i sidofickorna utan problem, allt gick ner och endast Wychwood största tackelbox fanns kvar.

Sen skrev jag en lista på allt, som jag brukar ha med mig, som kök, Stove Bag, alla pouches för diverse saker och sen fortsatte jag att fylla på och det bara försvann, det kändes åtminstone så och jag blev väldigt förvånad över hur mycket den bag klarar av och jag tror du blir det med - Just take a look!
Här fullproppat med allt jag behöver och som jag sade till en vän, lite mera PVA, Foam Nuggets och gastuber och jag skulle lätt klara mig under ett års fiske!
Vi lättar lite på  locket och ni ser att den är full, men den är fortfarande ganska enkelt att lyfta och manövrera med dem två bärhandtagen uppe på bagens sidor..
Här har jag petat under extra säcken, ett rig table, Barrowskydd, skyddet till bagen och mitt SmartCast lod som ligger i en boiliepouch från Fox och nu har vi kommit fram till själva smörgåsbordet och det stora facket är delad med devidern.
Här är det högre sidan av det stora facket med rig - nuggets, PVA . meshtubs, gastube, Korda krusha och lite småburkar med ready . rigs, samt ett par Spods för att snabbt få igång mäskningen.
Under dessa nämnda grejer finns det en Korda rig safe, en Korum Fully loaded Rig Manager och Wychwoods största tackelbox och längst till höger i bild finns det en Fox Evolution Spool case med 4 extra spolar till mina Tournament 5000T rullar.
I andra facket till vänster i detta utrymme, finns min rubbermallet, handduken, ready rigs och två stora askar med alla mina fakebaits och lyfter vi bort dessa grejer ...
... så kommer en PVA för sticks fram och min Gardner Lead Bag, min Elektro Samson våg och nederst i detta fack, finns sen en stor JRC Pouch med PVA produkter, ännu en stor rig pouch, min pouch för 24 bivvy pegs och min Nash Stove bag med kittel, gryta och stekpanna mm.
Högre sidofack: Kamerastativet, mina fiskekort, en rig wallet och en Wychwood meduim Tackelbox, toapapper, extra plastkasse, som fungerar som toa och några soppåsar.
Vänstra framfack: en rig bin, en ask med diverse hagel, 6 lösa bivvy pegs för att snabbt kunna sätta upp ett Shelter i regn, mina Diabetes saker, pannlampa och under detta ligger det en liten handsåg och en Sekatör.
Vänstra framfack som är kyl och värme isolerad, här finns min radio, , en extar kamera, Korda carp care kit, min kikare  och under detta ligger det det en ficklampa och en reserv pannlampa, tvål, tandborste och tandkräm.
Andra sidans sidofack. Här finns ytterligare en medium Tackelbox, en box med färdiga leadcores, tre krokaskar och två PVA - tuber med mesh och under detta finns en liten fällkniv, en Peang och en sax.
I det största sidofacket har jag en Fox double Rig pouch med två rigboards, det finns ett extra kök ihop fälld, 2 rig boards med 40 riggar och en pouch för mitt First Aid Kit och där finns allt jag kan behöver om jag skulle skada mig.

Vad tycker ni och vad tror ni om denna Barrow Bag? Har du hittat en som är bättre för 699 kronor? Du hittar inte en bättre Bag för en kärra, som tar så här mycket grejer för den summa! Ta bort hälften av dessa grejer och du får rum med mat, ytterplagg och extra kläder i bagen.

Jag tror på denna Bag och jag tycker verkligen att ni ska skaffa er en till vinter eller vårens fiske, vadå vinterns fiske? Jo den är perfekt att lägga över alla grejerna i en pulka, ni har allt i denna bag, samma sak gäller er som fiskar från båt, mat och kläder i mittenfacket och resten av sidofacken fyller ni upp med askar och era Jerkbaits, drag spinnare ...  You name it and it´s there when you need it!

Jag ska under dagen se hur mycket jag får plats med i mitt Wychwood 6 - rod Carp Quiver och då tar vi väl oss en titt på det under morgondagen, ha det trevligt så länge och vänta inte för länge med att beställa dig en Barrow Bag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.