fredag 15 november 2013

The Elements!

Nej, det handlar inte om vädret, det handlar om byte av element på övervåningen och ett i hallen. Så något fiske blir det inte denna helg och på något vis känns det skönt med en liten paus i jakten på karparna.

Men nästa helg, så är dem välmatade och betydligt lättare att tas med efter 10 dagars lätt mäskning morgon och kväll, visst fan jag får inte glömma att ge dem i kväll!
Slutade lite tidigare i dag och sen var det bara att öka hem och tömma systemet! Ja, vattensystemet i huset alltså, inget annat!

Och sen skrida till verket med att ta bort dem gamla elementen som har funnits i huset sedan det byggdes 1956 och dessa är dem sista av alla.
Det finns lite att göra innan dem nya ska hängas upp och monteras, så jag vet i vilket tecken denna helg går.

Spackla och måla och sen upp med nya beslag och därefter nya fina element och sen sparar jag en formidabel summa pengar som jag kan lägga på något roligare.
Långa tunga element satt här, men armar, tigersåg och lite jävla anamma, så gick det vägen det också ...
... och det var två stycken av dessa åbäken i vardagsrummet.
Lite spackel och bra förarbete innan målningen, så blir det fint och lite trevligare och som sagt dem sparade pengarna hamnar i fiskekassan.
I hobbyrummet ska det även upp lite nya golvlistor och sen blir det nog bra med renovering på ett bra tag, jag har förutom golven gått genom varenda kvardratmilimeter av kåken och det känns ganska bra.

Nu ska jag mata karparna lite, så dem trivs och håller sig där dem ska vara, sen får vi se hur dem ser ut till nästa helg, eller ska frosten jävlas med mig, det var betydligt kallare i dag på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.