torsdag 23 januari 2014

Mycket jobb just nu!

Det händer inte så mycket i min vardag just nu, man går i en dvala till och från jobbet och man är i samma dvala under resten av dagen, med andra ord en jävla ond cirkel, som under denna årstid är förbannat svår att ta sig ut.

Jag har dock löst det med så mycket extra arbete jag bara kan få och det ger lite cash för framtiden och skulle det redan stora fiskesuget (Vinterkarp) slå över helt, så får jag försöka att kurera mig med lite isfiske efter gädda, något som inte fungerar särskilt bra. 
Jag hade gärna sett isen gå upp igen i mina vatten och jag hade med glädje suttit bakom spöna och tittat på en stilla vattenyta, i en kall, grå och nästan död bakgrund eller omgivning om man så vill.
Ett litet lyft eller ett run hade varit allt jag behövde för att styra min galenskap och kanske hade den varit lika vacker som denna fisk?

En fisk jag snuvade på konfekten genom att presentera lite doftsatta doggys till, under en buske och efter mycket om och men, så kom den och kompisen ut och jag lyckades med båda.

Det var vår, men det var kallt, men det var vår, en tid jag just nu saknar, så oerhört mycket och den känns på något sätt så långt borta just nu, efter att ha känt kylan i fejset, när jag körde hem från jobbet.
I kväll ska mina sista hemmarullade krokbeten i frysen, 3 spö ska tacklas ner och tre andra ska tacklas upp inför vårens ankomst eller en öppning i något karpvatten ... kanske vi skulle öka draget på pumpen i dammen ... ska ringa och höra mig för lite ... eller? Nej fan, pulkan med alla isfiskegrejerna, den kan stå kvar där ett tag till ... jag orkar inte se det just nu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.