söndag 12 januari 2014

Tiden räckte inte till igår!

Det tog betydligt längre tid att utföra straffarbetet, som min kära fru lade ut på mig, först ut var det att skruva isär en gammal tv - bänk och få ut den gamla Fat Screan, som högre densitet än bly, sen skulle grabbar ha upp lite tavlor, en ny 2 - sits soffa och en 2 meter hög klädhängare  skulle skruvas ihop med 81 skruvar! En liten klotlampa på toppen och vi hade haft en ny gatlampa!

Efter det var det en sväng in till Kalmar, var vi hämtade en ny tv - bänk och sedan gick runda vidare till Media Markt, var en ny Flat Screan på 46 tum inhandlades, nu räckte det för mig och jag drog mig bort mot fotoavdelningen ... Vi kommer ditt!
Här var det klart med tv och bänken och nu ser man lite bättre och i bättre konstrast jämte den gamla tv-n, men det kostade en slant och det handlar jo ända bara om pengar.
Jag hamnade i fotoavdelningen och där hittade jag Jens och Lotta Hermansson och två video kamror, som jag hade läst en del recensioner på, den ena var denna Sony och den andra var en Canon och priser var ungefär dem samma.

Jösse tyckte att Sony var bra och efter att ha lekt lite med den och sett hur många finnar och pormaskar en del folk bär på (55 x zoom) så bestämde jag mig för Sonykameran.
Lowepro väska är ett måste, likaså ett extra batteri och ett 32 GB minneskort, som gör att jag kan filma oavbrutet i tre timmar och det gör att jag kan filma allt intressant på Zwolle - mässan och senare filma runs, fiskar tackel och mina tips till er.
Jag hittade även ett, nja det var nog Jens och Lotta som hittade detta lilla stativ från Hama, lite plastik var det över det, men ändå väldig stabilt och blir 125 cm högt och det räcker gott och väl för den lilla videokameran, som det ska bära.
Lätt och trevligt stativ för 175 kronor och det kommer i en väska och jag gillar vattenpasset, som gör att man får det rakt oavsett terräng och sen väger det inget mot mina andra stativ.
Videokameran fungera även som en vanlig kamera och jag testade bara några bilder under kökslampan och det blev väl hyfsat och det blir nog betydligt bättre ute i rätta ljuset.
Här en närbild på tändaren och man kommer ganska nära, så med lite övning, så kan man använda den för macrobilder, var man ska komma riktigt nära, vi får se hur det blir med detta, jag är ingen Spielberg, men jag har filmat en hel del förut och det har blivit bra.

Idag ska jag ut på fiske och leka lite med kameran, kanske kan man nypa en karp innan snön kommer framåt eftermiddagen, jag hoppas det.

Man har jo hotat med 6 - 8 minusgrader på klart.se och i så fall är fisket nog över på ett tag och man får dra sig mot något strömmande vatten och jaga gäddorna. Nu pyser jag, snön faller och kanske jag med den ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.