måndag 6 januari 2014

Wychwood Epic Titanium Sticks och så kommer kylan ...

Jag läste på Klart.se att kylan ska komma och det kommer att hålla i sig, så tidigt i morse tog jag två spö, min betesbag, mina sticks och larm samt en sittdyna och cyklade ner till Udden och det gav mig en liten karp.

Det räckte med ca 2 timmars väntan! Jag kan tyvärr inte fiska hela dagen utan var tvungen att vara hemma, då en ny soffa ska komma nu vid 10 - tiden. Great fun! 

Men mera om fisken och vad jag ska göra innan isen kommer att lägga sig, vilket kommer att ske redan fredag natt om man har ställt rätt väderprognos, det kommer i morgon.
Wychwood Epic Titanium  Banksticks.
Jag tog hem 6 av dessa banksticks till mitt vandrande fiske, dem väger mindre än hälften av vikten på banksticks av samma modell i rostfritt stål, men är mer än dubbelt så starkt.
En bild säger mer än tusen ord och texten här ger dig en bra uppfattning över dessa enormt fina banksticks, som har en superb finish.
Här är det tumskruven, som har en riktigt bra grepp och det även för kalla fingrar, jag vet, jag har testat dem i kyla, regn och svinkalla vindar.
Det finns en skåra i skruven, vad du kan använda en skruvmejsel eller liknande för att strama skruven. Det behöver du inte göra, skruven låsen fast den inre teleskopiska delen direkt och det låser bra, utan några större ansträngningar.
Man har en D - shape på innerdelen och det låser bra och det blir väldigt stabilt, men andra ord totalt omöjligt att rubba eller dra isär efter skruven är låst.
Fina spetsar som tål det mesta, jag har testad dessa sticks under 4 pass och det finns inte ens ett märke i spetsarna, Titanium stål är hårt och tål mycket stryk, du vet väl att man bygger stora passagerarplan i detta material!
Även den teleskopiska delen har en fin spets, så du kan använda denna om det inte skulle gå att få ner dina sticks, men det gör du och du kan använda denna del för Guy rpopes under stormiga förhållanden mm, de är är ca 23 cm långa.
Extension ca 20 cm.
Mina sticks är 30 cm och de kan dras ut till 50 cm och det är fortfarande stabilt och orubbligt, dessa 30 cm sticks väger hör och häpna endast 135 gram och jämför den vikten med mina Matrix i samma längd som väger 380 gram, finishen är den samma men vikt och styrkan fick mig att köpa 6 stycken i Titan stål.
Hammerheads!
Som du såg på en bild så fanns det text på en upphängningshållare på alla dessa sticks, dessa klippte jag till och gjorde 4 stycken Hammerheads, som du skruvar i sticksen och därefter bankar du ner dina sticks med en gummihammare, det funkar klockrent!
Security!
Jag klippte till 2 av dessa upphängningar på detta sätt och borrade ett hål rakt genom plasten och monterade en nyckelring och nu kan du ha sticksen till din säck eller din sling, eller rent av för annat, som ska hållas fast t ex dina linor i din bivvy, Guy ropes eller liknande.
De är fina, lätta och super starka, vikt på 30 cm sticks är 135 gram stycket och jag tror att priset ligger på 229 kronor, men kolla för en säkerhets skuld på www.metebolaget.se så jag inte gör något fel här i min recension.

På tal om metebolaget, så kommer det hem nya Mistral boilies under denna eller nästa vecka och det rör sig om Red Bird Spice, Coconut Krill, Coconut Ice, Pure Pineappel, Tutti - Frutti och självklart mega succén I 40, så se till att du har några av dem bästa boilies till ditt vårfiske. - Nu kommer soffan och mitt straffarbete börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.