onsdag 30 april 2014

I väntan på Ketchupeffekten ...

... så har jag börjat jobba igen och det har skett på 50 % och det funkar hyfsat bra, mitt fiske i Blekinge har skett till 100 % när jag var där, men det har gett nada och jag går numera under namnet Luis Ljudlös, nice one Fredde!

Det vill sig inte riktigt än därnere, de finns där, men att sticka ut munnen 15 cm utanför vassen och suga i sig en Source, en I 40 med pineappel eller en vidrig stinkare med vit pop - up, som är än mera vidrig i doften, det vill de inte och efter tre nätters sammanlagt fiske, så stod jag tomhänt kvar på Playa del Blanco.

Jag har dock sett, hört mig för och filmat en del och jag känner igen mönstret, som jag har hamnat i och det är bara att köra på tills det lossnar och sen rockar det loss, jag vet det kommer! 

Ock allt dravel med kanadensiska shitgoose, ylande hundjävlen bakom mig, de utstuderade karparna i vassen och andra ställen, som spelar Jeopardy med mina floaters och även Sothönan som fick mig att tro att förbannelsen var bryten, allt detta kommer att gå i glömska, jag vet det!
Rocket Ronnie!
Jag träffade Raketen Bertilsson för första gången och det var en trevligt stund med en trevlig karpfiskare och han hade redan första natten satt ner foten borta i skogen med ...
9860 gram.
... en fin spegelkarp, som bilden visar upp och jag tror den kom redan vid 2 på natten och det skulle visa sig finnas flera hungriga karpar i hans närhet.
11630 gram.
Under andra natten för Ronnie blev det två fina spegelkarpar och den minsta av dessa var denna som togs på ... nja, det ska jag låta vara osagt, men doften var fin och likaså konsistensen på hans boilies och vi snacka foodsource utan konstgjorda tillsatsämnen och det gillar karparna betydligt mer än något annat och ett ...
12670 gram.
... bra bevis för detta statement, är denna som kom upp på Ronnies spö under natten. Jag vaktade mina 13 fotare och tysta larm och Mangotsson tog dessa bilder och jag tackar båda för tillståndet att använda detta material.
10075 gram.
Mangotsson var ute ur bivvyn vid 02.50 första natten och kunde landa denna spegel och hans resa var räddad, värre var det med en annan, men jag satt på första parkett och såg hela föreställning liggandes i min säng.
10 kilo guld till Mikael och vilken paddel!
Längre söderut i Danamarken slog Mikael till med en guldklimp på 10 kilo och den plaskade runt ganska duktigt med sin fina stjärtfena och gav vännen en oförglömlig fight i det nya vattnet och jag bugar, tackar och gratulerar till en fin fisk.
Stort tillykke Mikael!
Det blir inte mycket bättre än så här, kul att se att en del håller flytet uppe, även i nya vatten. Jag kan inte påstå att jag håller flytet och ångern uppe, åtminstone inte i mitt nya vatten, hemma går det bra, men ...
Da Beach eller vad blev namnet ...
... as I said I´m waiting på den berömda Ketchupeffekten, den kommer, men när? Hur man kan sitta 30 meter från en vass med minst 20 - 25 karpar som inte vill komma ut, det är lite av en gåta för mig ... vad fan kommer att hända den dagen jag sitter här och de bestämmer sig för att komma ut, det kan bli rena bonanzan eller ... freaking mayhem ...
Förlek bland karparna.
På hemmaplan går mitt fiske helt enligt mina planer och fisken beter sig som de ska och det händer saker, även om de har fått lite förlek i huvudet och jag kommer med mina resultat under de närmsta dagarna, men jag fattar inte att det kan vara en sådan otroligt skillnad mellan två vatten som ligger 9 mil från varann?
En bit där och en bit här och så lägger vi ner verksamheten igen.
Jag tog denna bild på en ätande karp, men om den åt en doggy eller sade Fuck you till mig, det ska jag låta vara osagt.

Jag flinar bara, jag vet att vädret luras lite och jag kommer att få min revenge och det blir en svidande sådan ...
På hemmaplan fungerade mitt fiske bra!?
Hemma är det helt annorlunda, karparna äter och jag har inga problem att ta dem, denna spegel tog lite doggy och jag tog bilden.

5 minuter senare låg samma fisk på min matta med vikten 8940 gram och allt är som vanligt och det har blivit flera och i morgon ska det upp en till, innan jag bloggar om detta fiske.
Playa del Blanco ...
Man ska inte ändra något, men så här blir det, tills jag har lyckats på denna plats, någon liten förbannelse ligger nog över sjön för min del, det gäller bara att nöta på och bryta den.

Andra lyckas med det mesta och det händer saker där hela tiden och jag kommer nog att återspegla detta i framtiden, allt som krävs är lite bilder och tillstånd att skriva om vad som händer ... det är ganska sanslöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.