onsdag 25 januari 2017

Daiwa Whisker Tournament SS 2600.

En liten kultrulle med stor linkapacitet, super bra broms, skön gång och en väldig fin uppläggning av linan. väldigt poppis bland både karp och specimenhunters och priset ligger i England mellan 80 - 100 £. extra spolar finns att köpa för ca 20 £ om du behöver det.
Vacker kultrulle med superfin broms.

Rullens features.

Sett från vänster.

Framifrån sett.

Sett från höger sida och vändbar vev.

Bakifrån sett..

Backspärren.

Patenterad fällning av veven.

Infälld vev.

Keramisk linförare.

Line clip.

Linkapaciteten.

Justering av bromsen.

Linupplägget.
Inte mycket att orda om, jag har varit sugen på dessa rullar väldigt länge, men det blev inte av att jag köpte dem. Men nu är dem här och de ska pryda mina nya floaterspön från Wychwood under många år framöver.

Super fina rullar med en otroligt fin broms och linuppläggning, skön gång och jag är mer än nöjd. Jag kommer med mera kring dessa rullar längre fram var de har fått jobba lite.

Jag har fått flera frågor om rullar för stalkingfisket och som inte är så värst dyra och jag kommer att recensera Shimanos Hyperlopp 4000 FB och Okumas Safina Noir SFR-40 framöver, rullar under 300 kronor, du kan faktisk få Shimanorullen för runt 200 kronor med frakten inräknat och dessa rullar har flera bra features... något jag kommer till ganska snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.