torsdag 12 januari 2017

Nikon Coolpix B 700.

Flickvännen köpte sig en ny kamera för några dagar sen och valet blev en Nikon Coolpix B 700 och grunden till just denna kamera, var att den hade ett enormt stort zoomområde, hela 60 gånger!

Kameran är lätt och smidig och passar hennes små händer, ligger bra i handen och tar fina bilder, så hon verkar nöjd, men vi får väl leka lite mera med den innan vi uttalar oss mera.
Lite mindre än vanliga systemkameror.

Vändbar display, bra för fiskebilder med självutlösare.
Lättare att ta fiskebilder när man ser hur man ligger i bild så att säga, så denna kamera kommer väl till användning framöver.
I bildens mitt finns en parabol. Avstånd ca 300 meter.
Vill bara visa er ett exempel på hur kameran zoomning är, det går från betydlig längre håll, men bara ett exempel.
Vi närmar oss.

Framme.

Här behövs stativ på grund av skakningar.
Ganska otroligt att man kan zooma så pass mycket, men det går och jag har sett bilder på Älgar tagna på över 400 meters avstånd, dock med stativ och det är bra bilder.
Tänkvärt skylt!


Jo denna kamera verkar spännande och jag återkommer, när jag har lekt färdigt. den har även video och hela paketet kostade inte mera än 4500 kronor och det bör nog anses billigt i dagens läge.

Jag väntar hem ett par Wychwoodspö och jag hoppas de kommer under dagen och i så fall recenserar jag dem under morgondagen... Så vi hoppas de dyker upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.