tisdag 21 mars 2017

Crivit Spin 3000 - S, En fin haspelrulle.

Jag får massvis med frågor kring karpfisket mm och en av dessa frågor har handlat om rullar för karpfiske och då främst mindre rullar för flötmete och frilina mm och helst till ett överkomligt pris. Det är ni ungdomar som ställer frågorna och det är härligt att kunna hjälpa er och på sikt så växer skaran av karpfiskare i vårt land och det kan på sikt innebära nya vatten, klubbar, kompisar och vänner o s v, en bra trend tycker jag!

Billiga rullar, det är inte det lättaste och de ska jo även hålla och mitt eget resonemang är att man betalar för vad man får. Jag har dock hittat en liten fin haspelrulle från Crivit och den är i 3000 storlek och utseendet visar väldigt mycket Shimano och Daiwa i samma rulle och den var billig, tro det eller ej jag fick den för 69 kronor på en utförsäljning och här kommer vad jag fick för pengarna.
Spår av Shimano och Daiwa.

Sett uppifrån.

Dark silver med röda inslag.

Frontbroms och den är riktig bra!

Stor lineroller.

5 kullager och tar 150 meter 0,30 mm lina.

Skönt grepp med hård foam.

Fällbar vev och superstopp på undersidan.

Testad bland gäddorna och linan ligger fint.
Vad jag vill säga med denna rulle är först och främst, leta på rean i butikerna, fråga personalen efter utgångna modeller och sök på nätet efter denna och andra billiga rulle, så hittar ni säkert vad ni söker.
Din rulle behöver inte ha namn som Shimano, Daiwa eller Fox för att du ska få fisk eller ha en bra rulle.

Det finns många okända märken med samma komponenter och de är bra, men håller kanske inte lika länge som den dyraste Shimanorullen, du ska dock veta att halva priset för vissa rullar är betalningen för namnet, inget annat och tillverkaren för gratis reklam på varje sålt rulle.

Super fin gång, superstopp, otrolig fin broms, gear ratio: 5,1 och fin uppläggning av linan, fällbar vev och lagom lull-lullfärg, den klarade gäddorna fint och den kommer att landa karpar detta året... jag menar 69 kronor! Billigare än dagens jag åt efter köpet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.