torsdag 23 mars 2017

SmartCastlodet har talat sitt tydliga språk.....

Jag var och mäskade igår igen och kollade mina två platser med lodet efter 30 minuters väntan och jag tror bilderna och lodet talar sitt tydliga språk, det finns karp på platsen och nu borde det gå att lura någon.

Jag mäskade mina platser och väntade i 30 minuter innan jag lät givaren drifta sakta över mina nyss utlagda boilies och det råder inga tveksamheter, det finns karp!
Karp eller Gädda?

Definitivt en karp över mäskplatsen.

Karpar över mäsken!
Gäddor ligger inte nära eller på varann och jag känner igen detta från tidigare försök, det är karp och inget annat. Nu gäller det bara att smyga ut två riggar med var sin Crumb bag och snowman och hålla tummarna.
Humminbird SmartCast.
Jo högre man har mottagaren, jo längre ut kan man avläsa, så enkelt är det. I beskrivningen står det upp till max 30 meter och det stämmer inte! Flera har undrat om dessa lod fungerar på natten, japp det fungerar dygnet runt och allt du behöver göra är att byta batterierna som är 8 stycken AA.

Givaren fungerar upp till 400 timmar och sen köper du bara en ny, kan säga det att har jag displayen i huvudhöjd, så kan jag avläsa vattnet så långt jag kan kasta givaren och den kastar väldigt bra och avstånd upp till 70-80 meter är ingen omöjlighet med lite medvind.
Set-up.
Jag använder en Foxrulle med en braid i 0,18 mm och har en liten chockspets av Power Pro i 0,23 mm, använder samma utrustning för att känna efter bottenförhållanden.
Berkley Transmitter.
Med Berkleys Transmitter 12 fot och 2 ½ lb testkurva känner man verkligen vad man har framför sig och jag ångrar inte att jag investerade i detta spö, helt suveränt med sitt lite speciella handtag och det kastar otroliga distanser för att vara på 2 ½ lb....dags att mäska igen och sen .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.