lördag 22 april 2017

Daiwa Windcast 5000 QDA.

Jag hade länge velat ha några nya Daiwarullar och spånade länge på Basia, en insåg att de inte är värda priset, jag gillar inte flera saker och sedan kom ISO 5500 T på mina tankar, dem skulle passa fint till mina gamla Grey X-Flites och där stod jag länge och stampade.

Plötsligt dök det upp just 4 Grey X-Flites på begagnadmarknaden och jag tog dessa direkt och dem var fina och nu skulle dessa ha rullar och jag ringde JohnsonrossTackle och pratade med Adam och vi kom fram till att Jag skulle testa denna rullen och som gammal kund skickade han mig en rulle för test och jag blev mer än nöjd och ringde honom efter en timme och ville ha tre till och så blev det.
Very nice in deed!
Kombinationen blev väldigt bra i alla anseende, färg, balans, rubbet, det måste jo se snyggt ut också eller hur? Lite tackelnördar är vi nog alla annars blir man det med tiden. Jag har inte ångrad en sekund att jag köpte dessa rullar och det gav mig möjligheten att köpa mig 4 Greys X-Flites, 2 Daiwa SS 2600 med extra spolar, samt 4 Delkim TXI med reciever och lite annat, istället för att ha 4 Basia utan extra spolar!
Vänstersidan.

Framifrån.

Högersidan.

The backside of this baby.

Veven infälld.

Stor lineroller.

Kraftig bygel som inte slår över under kastet.

Quick drag spool.

Linelay för mono.

Linelay för braided lines.

Air rotor.

Vändbar vev.

Namnet.

Kapacitet av lina.

Vevknoppen i greppvänligt gummi.

Backspärren.

Extra spole till varje rulle ingår.
Rullen har 7 kullager, superstopp, en bra som är så jävla suverän, ursäkta språket, men så är det! Svarta färgen är jo inne just nu och det följer med extra spolar i Aluminium till varje rulla. Cranking powern är enorm och för varje gång du vevar runt tar rullen in 107 cm lina! Man har samma utväxling som Daiwas Spodrulle och det är en stor fördel när man fiskar långt ut eller ska vända en fisk snabbt från en snag.

Vikten på rullen är ca 540 gram med full spole av 0.35 mm mono och Quick Drag funktionen är suverän, från frispole till drillningsläget och bromsen ska kännas, den går inte att beskriva. Mycket bra! Priset ligger runt 110 £ och det är ett väldigt bra pris för en fin Daiwa big pit rulle och jag tror att den kommer att bli en storsäljare i Europa. www.johnsonrosstackle.co.uk

Jag får många frågor om bra baitrunners till bra pris och jag kommer inom kort att recensera Fox EOS 10 000 för er, en fin baitrunner för ca 800 kronor, så stay tuned grabbar, det kommer!
Avslutningsvis vill jag lyfta på hatten för det enorma och gedigna arbete som pågår uppe i Ursjön, jag fick se lite bilder och det blir suveränt att ta sig fram i jakten på rekordrudan! Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.