fredag 21 april 2017

Wychwood Solace Classic Specimen 12 fot 2.25 lb.

Jag har ingen större lust att tjabba om hockeyn, men tycker att domarna var lite fel ute och HV spelade sin sämsta match på bra länge och nu ligger dem illa till, måste vinna nästa och nästa....Nog om detta! OBS! Innan jag glömmer det, så kan du titta in på swedishanglers.wordpress.com Sidan för oss som gillar mete av olika slag, den kom upp igår kväll!

Jag hittade ett trevligt vatten med stor Sutare för ett litet tag sedan och ville egentligen ha tre stycken 1,75:or, men det var slutsålda och med facit i handen blev det tre 2,25:or och det gör inget. Vattnet är överväxt till bredden, döda träd, massor av grönsaker och ser mild sagt ut som helvetets förgård! Så dessa kommer nog väl till pass med en 10 lb lina! Rullar i 4000 storlek passar bra och ger bra balans.

Solace, en gedigen spöserie från Wychwood.
Solace är en väldig fin spöserie med lätta och ändå tjockväggiga klingor och alla aktioner är superbra och jag äger snart dem flesta av dessa spö från engelska Wychwood, jag älskar dem! Jag ska låta bilderna tala för sig.
Spöet in all the Glory.

Holken är av overfitmodell och har en vit prick för rak ihopsättning.

Kosmetikan, stilren!

Keeper ringen som håller din krok mellan förflyttningarna.

Rullfästet med 22 mm kork framför.

Trebenta ringar hela vägen för styrka.

Det 55 cm långa fina korkhandtaget.

Graverad ändbutt.

8 ringar + tipring.
Dessa spö är så Old School man kan komma, bra aktion som drillar bra och hänger med i svängerna. Kastar väldigt bra och jag testade med bly mellan 1 - 3 oz och med tyngsta blyet drog jag på för att se vad spöet klarar och om det skulle hålla och i närheten av 85 meter hamnade 8 av 10 kast och det duger gott!

Jag ska använda dem på avstånd upp till max 35 meter med feeders, bly, running rigs, bolt rigs och eventuellt lite flötmete efter dem brungröna med sina rubinröda ögon och visst någon karp ska jag väl klämma upp på dem också. Den sega underdelen gör att jag kan pressa hårt och stoppa fiskens framfärd och det även med tunnare linor och mindre krok. Wyckwood har gjord det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.