måndag 26 juni 2017

Leeda Specimen Rig Box.

Ordning och reda är ett måste i mitt fiske och förhoppningsvis i ditt, det gäller framför allt våra riggar, man vill inte leta ihjäl sig mitt i natten, utan bara ta fram denna gedigna box och där ligger allt uppradad i rätt ordning och då går det fort att komma igång igen och fiska vidare.

Jag gillar denna rigg box från Leeda, bra färg, mått på locket, extra fack var jag har rigg och siliconesleeves, tungstensputty och lite extra hairstops och jag har nog närmre 70 - 80 färdiga riggar och det bästa av allt är att det är bra ordning på det hela och det får du också för 99 kronor. Du hittar den hos Metebolaget.
Du får väldigt mycket för 99 kronor!
Den är gjord av ABS plast som tål både värme och minusgrader och plasten är stark och mycket tålig, en av mina har snart 6 år på nacken och jag har nog klivit på den tillräckligt många gånger och kan säga att håller den för elefanter från Danmark, så håller den många år för dig.
Längd 34 cm, höjd 4,5 cm och bredden är 9,5 cm.
Jag tog måtten på både mina och dem stämmer bra, bredden mätte jag med låsning och gångjärn inräknat, bara så ni vet dem rätta måtten.
Tre stycken småfack för lite av småsakerna finns.
Bra med dessa fack som tar småsaker som du behöver till dina riggar, det kan vara lekanden, QC swivels, sleeves, hairstops eller kanske lite fakecorns i olika färger. Alla saker, som är bra att ha nära till hands.
30 stycken nålar för dina riggar, men betydligt flera får rum!
Som tidigare sagt, det får rum väldigt många riggar i denna box och över riggarna kan du ha boiliedrills och boilieneedles, det får rum.
Väldig bra stängning.
Bra låsningar ser till att inget lämnar boxen under transport och dina riggar och framför allt dina vassa krokar sitter skyddade.
Mått upp till 12" eller 30 cm på locket.
12 tum eller 30 cm är uppmärkt på locket och det kan vara en fördel om man absolut måste ha en viss längd på sin rigg. Jo det är bra att det finns, men jag låter Mrs. Carp bestämma längden åt mig och så bör ni också göra.

På locket finns det till höger en lite yta var du kan skriva eller gravera in ditt namn eller vilka riggar din rig box innehåller, jag har en för pop - up riggar och en för bottenriggar och ska nog ha en till för stiff-riggs, så pass bra är Leedas Rig Box!

Nu har andra hälften dragit upp till Hälsingland och jag ska starta jakten på Gräskarpen och det börjar i natt eller tidigt i morgon bitti. Skitfiske på er alla stora som små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.