torsdag 1 juni 2017

Maize Sweet Maize.

Jag var inne på fodermajs igår och nu ska vi titta på hur det ser ut efter exakt 24 timmar i en hink! Jag blev förvånad över den korta jäsningens resultat och det är sååå sött att jag inte har känd något liknande kring partikelbeten, söta Tiger nuts är inte ens i närheten av detta. Jag låter bilderna tala sitt tydliga språk.
Färdig kokta igår eftermiddag.

24 timmar senare efter jäsning.

Söt, segt och krämigt.

Går knappt att få av sleven.

Väldigt sött och trögt flytande.

Fick använda en träslev för att kunna röra om i hinken.

Klart för användning, men jag ska se vad som sker.
Ja ni ser själva vad som hände, det är sött, segt krämigt slem som karparna och Gräskarparna älskar, jag var vid sjön och lade lite i kanten, en klump med detta och den löste sig sakta och spred ett gråvit moln längs bottnen och en bit upp i vattnet och det påvisar bara att budskapet sprids snabbt och det tog inte lång tid, innan det fanns massor av småfisk i molnet och över majskornen.

Jag har två hinkar med detta och den ena ska få stå lite längre för att se vad som händer, den andra hinken blir kvällsmenyn för fiskarna. Jag återkommer med mera kring detta, Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.