fredag 11 augusti 2017

Lite nytt från Enterprise Tackle.

Jag gillar Enterprise Tackles produkter och denna firma utökar hela tiden sina produkter och än har jag inte hittat något som ens har varit si så där, utan bara bra saker som hjälper oss på olika sätt.
Jag vet inte om dessa saker jag visar är helt nya eller inte, men en del är nytt för mig och ska testas.
Spikar för dina boilies.
Det är bara att klippa till rätt längd på spiken och trycka fast din boilie, enkelt och bekvämt och kan anpassas för det mesta.
Fungerar utmärkt även för pop -up boilies på en D-rigg.
Ganska tuffa spikar som håller även majs och andra mjuka beten bra, dock främst tillverkade för boilies. Funkar även väldigt bra med Tigers och pop -up boilies, om du förborrar dem lite.
Gammal returfisk, hoppas den klarar en säsong till!

Mini mixers, perfekta bland små Doggybitar.
Bra sight bobs som syns bra i alla väder, men inte på riktigt långt håll, då är det svårt. Jag limmar ibland en liten tunn skiva gul öronpropp på mina Dog Biscuits och det syns betydligt bättre och ger lite extra flytkraft.
Små och mjuka med sight bobs.
Dessa känns som en mjuk doggy som har legat i vatten ett tag och det är bra, sen har du två färger att välja på, om du monterar dem på ett hair. Jag föredrar två stycken direkt på en krok i storlek 6 eller fyra på platser, som kräver dessa storlekar.
Late night show.

Falska kikärtor, vad blir det nästa?

Tips, men dem funkar även som floaters på ytan.
Dessa klarar en Korda wide gape i storlek 8 och efter en Surfacecontroller eller annan kastvikt är dem väldigt bra, mäska med floaters i liknande storlek.
Snart landat!

Stora Dog Biscuits ger kastlängder upp till 20 meter plus!

Jag använder aldrig hagel i mina fakebeten.
Grunden till det är att betet vänder och lägger sig med kroken uppåt och det ger inte dem hookholds jag eftersträvar eller som fiskeplatsen oftast kräver.

Som på bilden sitter kroken oftast i underkäken eller i sidan av munnen och det håller betydligt bättre än i fiskens överläpp, som kan rivas sönder.
Blöt din braid innan du kastar.
Blöt alltid din braid, det ger längre kast och du slipper en massa trassel på linan, bara doppa rullen i spadet och låt den ligga i under ett par minuter. Skitfiske på era alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.