lördag 30 september 2017

Frysen töms sakta men säkert.......

Jag kör på med mäskningen och jag ser att det händer saken och har faktiskt lurat några också, men ingen av dem jag vill träffa. Det kommer nog i slutet av oktober och framåt. Jag har hållt mig undan med lite flötmete med majs och brödinkråm och doggy och brödskorpa och det har gett en del fisk och dem titta vi på lite längre fram.
2 påsar varannan kväll borde ge resultat.

Blandade storlekar.

Lättsmält mix, multi colored.

Här koncentreras mäsken.

Utsikt över krigsområdet!
Det blir här podden och spöna ska placeras eller rakt över på andra sidan, kan jo välja allt efter vind och väder, men ändå fiska på samma område. En annan fördel är jo att man kan växla plats vid för många liners mm.
Majs till fåglarna, släng det till fisken!
Det slängs allt möjligt till fåglarna både på land och i vattnet, lägg därtill att det finns mycket naturlig föda, så finns det risk för ganska grov fisk.
Karp tar doggy!

Här skulle jag visa er en grej och i samma sekund tar en karp doggy från ytan, en liten spegel som vi titta på senare i ett annat inlägg. Jo nu till saken och för att visa hur tufft det kan vara i detta vatten.

En rödlätt herre vid namn Johansson hade mäskat under en längre tid och fiskade mot vassruggen under 11 pass innan runnet kom, spöt veks ner och linan gav vika. Än en gång hade en av gölens större exemplar hade visat sig en kort stund, men det skall jag sätta stopp för, de skall på mattan denna höst/vinter!
Här gick vägen för i tiden!
Här gick en gammal väg för många år sedan, vi snackar 50 - talet och det berättade en äldre gubbe för mig, han kom ihåg det från sin ungdom och det var en stenig väg. Så nu förstår jag varför man kan gå här utan att doppa dem genitala delarna och varför det finns fina Abborrar här och jag vet att det finns en liten öppning i denna stenväg var karparna passerar genom in till buskarna och in bakom öarna.

Så ser det ut boilies åker ut och jag stör bara dem mindre i kanterna och med tiden ruttna växtligheten ner och mina planer smids, lite ströpass med flöte sker och jag har koll på läget. Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.