fredag 22 september 2017

Snart dags att påbörja fiskerummet!

Jepp! Det rullar på med mäskningen och varannan kväll åker det ut mellan 7-8 kilo boilies i varierade storlekar och olika smaker och med tiden hittar fisken dessa beten och förhoppningsvis blir det deras huvudföda framöver. Funderar lite över väderläget, regn, regn och så regn, men det är bra regnet behövs verkligen i mina trakter och vattnen kyls ner snabbt och det får karparna att vilja frossa och jag matar.... så det blir nog bra framöver.....
Fruit och fishmeals.
De får lite av varje och frysen rensas och inget går till spillo - bättre att slänga dem var dem gör nytta och fisken växer och sänker sin gard, ju längre dem får frossa i lugn och ro.
Birdfood och Hemmarull med Lobsterdoft.
Boilies mellan 14 - 20 mm är vad dem får och än så länge sprider jag ut det överallt och jag har redan sett lite tecken på karp som äter och även en större fisk som jag skrämde en kväll. Den gick väldigt nära land och jag höll på att sk... i jeansen .....
Kombinerad kontor och fiskerum.
Jag har ordning på det mesta, men får vänta på lite nya tapeter och renovering av lite väggar innan jag kan påbörja mitt kombinerade kontor och fiskerum, men det är lugnt.Blir fint med skrivbord och dator vid fönstret och fiskeprylarna runt om i rummet.
Lite fel tapet, inte riktigt min smak!
Det kommer att bli bra med tiden och vi kan nog titta in lite senare, när allt är klart och i ordning, gillar det där med ordning i mina saker.
Här ska spöna stå i giv akt.
Längs ena väggen ska så många av spöna få plats, alla får det nog inte, men framför allt ska dem spö jag använder mest stå här och det blir med en list och små hållare.

Längs andra väggen ska det finnas hyllor med allt jag behöver i mitt fiske, bara att plocka ihop och dra iväg. 3 stycken Holdalls ska stå klara, en för karpfiske med flera spö och en för stalkingfisket och sen mina gäddmeteprylar. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.