söndag 22 oktober 2017

Antalet boilies minskar, men spänningen ökar!

Ja, det börjar gå mot slutet på min kampanj, bara 4 mäskningar kvar och sen några med bättre beten från Mistral och det kommer vi till lite senare. Jag har koll ovan ytan och även under och det ser onekligen bra ut, väldigt bra faktiskt!

Vädret har inte varit det bästa och jag har anpassat antalet boilies därefter och har fått det hela samlat i ett mindre området och fisken är där och äter. Vad som är kvar att göra är att jag ska flytta lite på tiden för mäskningen, så dem lär sig att det är under morgon och förmiddag maten kommer och innan dess kommer jag att sitta där med riggarna ute.
Svarte göl mitt i Nybro centrum.
Min tanke är i första hand att fiske från gryning till skymning och se vad som sker och jag kan alltid utöka timmarna bakom spöna om så behövs.

Jag ska vara där så mycket jag bara kan och jag ska vara där när en av dem stora tar mitt krokbete, så enkel är min matematik i denna uträkning!
Jag har sakta trappat ner mängden boilies.
Jag började med allt mellan 6-8 kilo varannan kväll och har minskat successivt med tiden och den gångna veckan var det 2-3 kilo var annan dag. vädret ändrar sig, jag ser aktivitet, bubblor från ätande fisk och jag ser rörelser på flera ställen i mäsken samtidigt och till och med en och annan rullning, det är onekligen bra tecken.
Röjd och klar för en ny påse boilies.
En liten plats är röjd för två spön och där tänjer jag spendera några dagpass, var jag håller koll på huvudplatsen, var mina boilies läggs.

Lite boilies har självklart lagts ut här också och kanske hinner man med en firre från denna plats, innan det är dags att fiska på den ganska hårdmäskade spot. 
Nere på ett kilo per dag nu.
I nuläget är jag nere på 1 kilo varannan dag, lite kan tyckas, men jag vill att de ska leta och vara lite sugna innan jag lägger ut mina krokbeten och dem boilies jag ska knäcka koden med, så ett kilo blir det, inte mera.
Röjd för två spön, mest för test och se vad som sker på mäskplatsen.
Här en bild på platsen var jag ska sitta och begrunda min fälla och dess effektivitet, samtidigt spana och se vad som händer under tiden jag är där, sen finns jo risken för en fisk också!
Ska bli väldigt spännande och se vad som händer här.
Här en bild från andra sidan var jag tänker fiska med 2-4 spön, var riggarna och boilies (hela och halvor samt boiliecrumb) ligger i större PVA-bags och under fisket ska det inte finnas mera beten ute!

Det blir lite av en Take it or leave it situation för fisken och jag vet att under flera tillfällen har varit 6-7 karpar på detta område samtidigt och det skapar definitivt en konkurrens om födan situation som jag ska utnyttja.
Här lade jag 2 kilo Pinto beans!
Lite på skoj eller i väntan på att rätta fiske ska gå av staplen, så `tappade`jag en 2 kilos påse med Pintobönor här vid denna kolvassrugge. Varför? Jo det var här en lokal fiskare tappade en av dem stora och min tanke blev: Varför inte?

Mig veterligen, så har det aldrig hamnat en Pintoböna i denna göl och vi vet jo alla att alla varelser är nyfikna, så varför inte? Jooo jag har bytt rulle på flötmetspöt, just in case den rätta gilla Pintos! Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.