torsdag 14 december 2017

Bilder från året som gick.

Har lite att stå i just nu, men jag ska försöka att komma ut några pass till innan detta året tar slut och vi tar lite bilder från året som snart är slut och det kommer flera bilder fram över och jag hoppas ni blir nöjda med detta så länge.

Lite längre fram kommer det lite kring mitt korta, men intensiva fiske efter Sutare och det skedde i en privat damm, som jag fick tillstånd att härja fritt i, dock med förbehåll att hålla det hela för mig själv och det får man acceptera. 

Längre fram kommer det lite kring mörtfisket i Svarte göl som otroligt nog är på väg tillbaka efter kommunens diverse utgrävningar som totalt förstörde det fina fisket som fanns på 80 och 90- talet. på den tiden var det ibland svårt att få mört i normala storlekar för sitt gäddfiske, de var för stora på den tiden eller så ville man inte offra dem till gäddorna. Håll tillgodo!
Äppelskivor! Dem blir inte finare än så här.
Vad ska man säga om denna skapelse? Supervacker fisk, som gav en fin fight, skönheten personifierad!
På Centre pin rulle aj aj aj, det kändes i vänster handen!
Hade känningar i handen tre dagar efter detta vilddjur, men roligt var det. Älskar känslan att drilla med dessa rullar, det är direktverkan och så intimt det kan bli. 
Joelskogen, Linnéasjön och en tuff strid.
Jag kom, jag såg och jag tog! Säkerligen min snabbaste karp någonsin från ytan! Ett kast och 5 sekunder stängde den munnen runt min fakedoggy och någon minut senare låg den i håven! Den tuffa striden var på min sida, den hade inte en suck!
Nattfiske med Zig i Kalmar Dämme.
Min första på Zig-rigg och det skulle även bli några karpar också och dem ser ni senare i nästa bildkavalkad.
Inte en Mört som jag trodde.
Satt och metade lite mört med två boilieriggar ute och denna kom på flötmete bland mörtarna ... lite chockad blir man i krokningen ...
Masade mig ut i Mudhole och så kom denna.
Det var inte många gånger jag besökte detta hål bakom ön, men denna såg jag klart och tydligt och den blev min fast det tog närmre två timmar innan den tog min fakedoggy.
Superkondition på denna Linnéafisk.
Ute på en annan ö i Linnéasjön och denna dök upp från tomma intet och allt gick så fort, lite flyt måste man ha med sig i ryggan.
Flötmete och majs i Svarte göl.
Här var bubblor över mattan av majs och det var bara att sänka ner betet och studera flötets rörelser. En ganska vild fight vill jag minnas och sen var det över och dagen var räddad.
Fakebaits, två små flytande Chic peas.
Mitt i sjön gick tre karpar och hade det mysigt, dem väntade ut mig och att mina små doggy skulle driva ut och sen åt dem. En Nash Bolt Machine och en tafs på ca 1,5 meter och denna spegel gjorde bort sig.
Pizzan från Kalmartrakten.
Vilken form och nacke, den fisken kan bli till något stort i framtiden och vi får se om vi träffas om några kilon igen, jag om någon hoppas det.
Njut av naturens egen medicin.
Det var allt för denna gång, njut av naturen oavsett väderlek och årstid, jag kommer med flera bilder från året som gick under nästa inlägg och hoppas som sagt att jag hinner ut några gånger till innan 2017 ebbar ut. Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.