torsdag 18 januari 2018

Vad har du på toppen av ditt krokbete?

Jag har spanat på gölen, tro inget annat mina herrar! Tyvärr ligger isen rakt över platsen och nästan hela gölen är istäckt och det går kanske att nypa sig en gädda, men tufft blir det och man får spendera tiden på något annat, som typ att göra nya flöten som ni kan läsa om på gäddbloggen eller sätta sig vid datorn och kolla runt lite efter bra saker.

Jag har gjord en del flöten och häromdagen hamnade jag på Karpfiskebutikens sajt och blev lite lyrisk över en nyhet för mig! Maggotbollar och andra sammansatta fakemaggots och tankarna gick till vinter 12/13 som jag spenderade i Rismåla göl.
Mitt första test vintern 2013.
Fisket hade varit bra med ganska många landade karpar, men på ett tidspunkt började det bli lite tråkigt att se att det fanns fisk över mina boilies och mina Hangers var orörliga?

Frustrationen kom sakta krypande och blev påtaglig milt sagt och något måste göras och jag kom fram till att en liten fakemaggot som hairstopp, det kan väl aldrig vara skadligt att prova och efter detta test, var man på banan igen
Funkar det med en singel maggot ... så ...
Pop-ups i bra synliga färger och sen en röd fake maggot, det kunde dem inte låta bli och det blev många så kallade extra fiskar på det viset.
What you get!
Nu har jag hittat dessa paket och gudarna ska veta att detta kommer att märkas under denna säsong och inte bara för karp, utan lite av varje som älskar maggots.
Super mjuka och naturtrogna.
35 stycken per paket och priset är 129 kronor och det är ett bra pris med tanke på antalet, färgerna och alla möjligheter man har med dessa falska beten.
7 olika färger per paket.
Här ser du dem 7 olika färgerna och dessa är flytande och tar emot doftämnen ganska enkelt om du så vill. Bara att montera över din boilie, fakecorns eller annat du vill ska sticka ut och attrahera fiske till napp.
35 stycken per paket och det kostar dig 129 kronor.
Jag ser verkligen fram emot att testa dessa och bara tanken att ha en av dessa på ett flytande bete typ en hundmatsbit, det blir något nytt för dem och det skapar nyfikenhet kan jag lova.
Smaskens eller hur?
 Ni ser själva hur det ser ut och ingen normal funtad fisk kan ignorera detta och det kommer att funka utan några tveksamheter och det är även bra att kunna byta ut de vanliga fake majskornet mot något annat, det hjälper också till att öka dina fångster.
Sätt ihop flera till en flytande maggotboll.
Du kan kombinera olika färger, göra cluster av detta, lyft det hela med en liten bit kork på hairet och ha en boll med dessa beten över,på typ en chod-rigg. Använd fantasin, möjligheterna är oändliga!
Tillbaka efter att ha försökt att sno mina fakemaggots.
Här en fjällis som besviken går tillbaka igen efter att ha försökt att nypa en singel fakemaggot från en av mina pop-ups, det gick inte så värst bra.

Det är effektivt och vill du ha ändring till det bättre i ditt fiske, så prova du dessa beten. Du hittar dem och mycket på www.karpfiskebutiken.se skaffa dem redan i dag och ha en super säsong att se fram emot. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.