måndag 9 augusti 2021

Ajdins första Karp!

Fisket rullar på och ytfisket ger bra, men jag märker i samma takt,  som vädret blir lite kyligare med regn, åska och allt som han däruppe bjuder på, att dem nu börjar söka sig mot bottnen och ett par platser är klara och mäskas och snart börjar denna del av karpfisket.

Att sitta bakom en Pod med 3 spö är inte lika spännande som att se dem ta betet på ytan, men även boiliefisket har sin charm och när dem sakta börjar fylla på reserverna inför den kommande vintern, så kan man ha fina resultat ett bra tag framöver och det ser jag fram emot!

Mäsken faller på plats ...
Jag har faktiskt efter alla år i Linnéasjön, hittat ett ställe var jag aldrig har lagt en rigg, det rör sig om ett väldigt varierande djup längs en brant. Stenhård botten med lite mindre fickor med mjuka partier och dessa är små typ som en större tallrik och det ska bli roligt och intressant att prova.
- Hörni! Han är här igen!
Det finns gott om tecken på fisk i området och jag vet att dem följer branten längs deras väg runt sjön och att som återstår är att hitta rätt tidspunkt och bara vara där och komma i tid, så man inte klantar bort sin satsning.
I see you, you see me!
I dem närliggande Näckrosorna ser man ofta fisk so solar sig under soliga dagar och dem finns där även när regn och annat dra över sjön, så jag ska bara lägga in första passet, vilket blir snart och se vad som händer och rätta mig efter det.
"Kosovo Outlook" Jysk hade rea på stolar denna vecka!
Sjön har under sommaren haft en del besökare som jagar matfisk och beståndet av Mört, Braxen och allt annat man kan koka ihop minskar sakteligen. Man passar på att möblera sjön med plaststolar mm och passar samtidigt på att skräpa ner ordentligt till mångas förbannelse!
Ajdins första ... Vi lyckades via mejl!😎
Nu till något betydligt roligare! Allt började med ett mejl med ett par frågor och lite tips och Ajdin Turcinovic fick sina svar och lite tips på vägen. 5 fiskepass senare var Ajdins resultat det samma, ingen karp och vi fortsatte vårt skrivande, flera tips och till slut kom hans första karp i håven och ingen var lyckligare och jag bjuder på en glad kille och hans första karp. Stort grattis min vän!

Vi kommer troligen att träffas, fiska ihop och se över om det är något som behöver justeras mm och det ser jag verkligen fram emot. Det finns inget roligare än att kunna hjälpa någon till sin första karp, oavsett om det är via mejl eller på plats!

Du är välkommen Ajdin och med dessa ord önskar jag er alla skitfiske!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.