onsdag 7 februari 2024

Dual-Indikatorer.

Det finns alltid en eller flera pennor som tar slut och på något vis, hamnar de alltid bland de som fungerar. Jag hittade två likadana och i tristessen och vänta på öppet vatten, så tog jag fram gamla Shitlådan" en låda, var jag spara allt kan-vara-bra-att-ha och jag hittade efter en stund, vad jag behövde och sen var det bara att börja.

Samma längd och utförande, lite gamla blyhagel, ett par gamla Cygnet hockeysticks och ett par skruvar till dessa och sen ett par bitar med Leadcore, utan blykärnan och så började det och gick ganska bra. Nu var frågan om vad jag skulle ha som lineclips och det blev några Fox Ballclip, som en gång i tiden hade fått sig en tryckare och de rättades upp och kom till användning.

Gamla pennor kan användas.

Du kanske går i samma tankar och har lite skit liggande, som du kan använda? Kolla det och sen är det bara att låta fantasin flöda och det blir som man vill ha det så småningom.

Så blev de, efter lite knådande.

Det blev ganska bra, samma vikt och samma utförande och utseende, samt den fina trendiga blåa färgen, jodå jag blev nöjd. Men vad gör det, ishelvetet ligger jo kvar på vattnen, så man får kanske hitta på något nytt?

Hangers för Karpfisket.

Testad och klart för Karpfisket och de fungerar i alla lägen, även liggandes på backen på ett bra sätt, genom Ballclippets utförande.

Som Drop-back Indikator för Gädda.

En liten flytt och du har fina Drop-off indikatorer för ditt fiske med Deadbaits efter de stora tjocka gröna damerna. Dessa Dual-Indikatorer visar dig allt ...eh nästan!

Skönt att vara tillbaka i etern igen och önskar er alla skitfiske och att våren snart kan börja visa sig, ha det gott och må bättre!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.