torsdag 29 november 2012

Helgens fiske kan vara årets sista karpfiske?

Det ser tufft ut för helgen, men jag hoppas att isen inte lägger sig och exakt samma väderlek hade jag för nästan exakt ett år sedan i Bloms vik.
Snöblandad regn, sen snö och minusgrader, jag fick sitta med sheltret mot vattnet och det kändes inte så där bra att inte se vattenytan, som jag gillar.

Nu är jag 100 % säker på att under denna dag var det ingen karp som gick upp i ytvattnet, utan den ända gick nere vid bottnen och rotade bland mina beten.
 
Den kom till slut och man blev både lycklig och en aning förvånad, men jag tror att en del fjällkarpar håller sig kvar i viken och jag kommer att prova där om det går.

Jag har redan fått ett par fina fjällisar, så varför inte jag har inte så mycket att välja på just nu. Det var allt för idag, vinterdäcken ska på bilen, lite punka ska fixas och cykellyse och byte av glödlampor mm ... snart helg, det känns skönt, men sen ska det bli kallt länge och jag tror att helgens fiske kan vara årets sista, om väderprognoserna håller vad de lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.