lördag 1 december 2012

Frozen over!

Redan vid 07.15 stod jag vid ruinens kant (Bloms vik) och såg is, så långt mina ögon räckte och mitt redan lite galna humör, sjönk rakt genom stövlarna.

Tillbaka till bilen och sen en koll i P - viken , badplatsen och Stenviken, det var godnatt för Rasmussens fiske här. 

Vi fortsatte vidare till Black pool, lite öppet vid luckorna, men här finns ingen karp vid denna tid och vi fortsatte vidare till Linnéahavet.

Här fanns det en lite öppning utanför Hemmet, men isen i kanten, var för hård för att öppna upp och det var kört här med.

Sista chansen för fiske var då ute i Skabro dammen, men även här hade Kung Bore satt sina spår och jag fick vända hem igen! 

Det är en sak att inte kunna fiska, men med tanke på väderutsikterna för resten av året, så är det nu ett totalt stopp för flera karpar under detta år och det blev 152 landade och det får jag vara nöjd med.

Det känns tungt, men så är det och det är bara att inse dessa kalla fakta och svälja ner besvikelsen än en gång. 

Så nu blir det en sista koll på ismetegrejerna och sen är det bara att avvakta tills isen håller och då ska det upp en av de stora damerna, som livnär sig på Rismålas Regnbågar.

Det får bli mitt mål under istiden och hur det går, kan du följa på gäddbloggen, under tiden hittar vi nog på lite bra inlägg kring mitt älskade karpfiske, som tyvärr tog slut just denna morgon. Kung Bore I hate you! 

Jag som skulle ha landa ett par fina fjällkarpar från Bloms vik (ruinens kant) på Mistrals Rosehip! Men lägg du bara locket på, jag kommer tillbaka med dessa boilies till våren och där kan inte ens du stoppa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.